tisdag 29 oktober 2013

Dag 110

Ingen man med tidningen idag, blev riktigt orolig faktiskt! Har det hänt honom något? Nåja, cyklisterna var där i alla fall. Det blev som vanligt en lugn förmiddag med en alldeles för god (och söt) kaka till lunch. Sticky date pudding, det är grejer det! Slängde även ihop en focaccia sådär bara för att jag inte hade något annat att göra. Lyckades även få i ordning mitt rum, med andra ord få upp de fotona det har tagit mig 110 dagar att få upp. Bättre sent än aldrig.

Åt ännu mer innan det var dags att göra stan osäker. Eller vi gick ner till Newport och klättrade lite på lekplatsen. Lillemannen har börjat klättra på saker men han är fortfarande som en katt i ett träd. Han kan klättra upp för saker (och gör det gärna) men ner klarar han inte av. Det resulterar i att han står uppe i tornet och gråter för att han inte kommer ner. Han gråter ännu mer när jag vägrar att bära ner honom utan måste försöka klättra ner för egen maskin. Tufft liv han lever.

Eftermiddagen gick även den och spenderade lite tid vid pianot när Adam hade kommit hem. Spenderar nog alldeles för mycket tid där enligt mina huskamrater medan jag själv tycker att jag spenderar för lite tid. Det må vara ett riktigt ostämt piano men det är ändå kul att spela. Eller rogivande och avkopplande kanske är bättre ord för det. Okej, det är lite irriterande med då f-tangenten inte fungerar. Jag kan berätta att man använder f:et ganska ofta...

Satt med datorn framför tvn ikväll och fick sällskap av Adam med sin mobil. Vi började på Big Brother men mitt i allt stängdes det av och trav & greyhoundsracing sattes på. Det gjorde väl inte mig så mycket men plötsligt blev det roligt då Adam var väldigt inne i det. Det visade sig att han satt och spelade på hästarna & hundarna i mobilen. Mellan hejaropen fick han även ur sig "Ahh... Don't tell Christine..." Mohahaha vilka hemligheter jag sitter på! Eller inte...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar