onsdag 2 oktober 2013

Dag 80

Vaknade vid tio över sex, vilket inte var så konstigt ändå med tanke på hur tidigt jag gick och la mig. Hatar dock att inte kunna sova längre på morgnarna... Var ändå glad att jag sov med öronproppar för kyrkklockorna ringer seriöst minst fyra gånger i timmen. Försökte vara tyst för att inte väcka min rumskompis så istället för att prassla med påsar och försöka packa ner mina saker gick jag och tog en dusch. Det lät nog inte så mycket mindre det men ändå. Det är ju tanken som räknas.

Tittade lite på Grey's anatomy för att försöka få tiden att gå men det gick inget vidare. Så när rumskompisen hade gått tog jag ännu en dusch, bara för att fördriva tiden och för att jag hade upptäckt att håret var flåtigt. Gick väl inget vidare att duscha då munstycket var fastsatt i ungefär axelhöjd. Så att duscha håret, det var en utmaning.

Knallade bort till bilmuseet för att upptäcka att det var en veteranmarknad där. Woho! Gick omkring där och tittade på massa saker och var glad att jag hade ont om plats i väskan för annars hade jag kommit hem med massa saker...

Själva bilmuseet var riktigt intressant med massa av fina bilar. Den där lukten av gamla bilar finns också där vilket jag älskar. Skulle kunna sitta där inne och bara lukta. Dagens glada överraskning bjöd inträdet på då det var halva priset. Woho!

Gick och åt lite innan jag gick till ett café för att äta ännu mer och dricka kaffe. Vill påpeka att detta var första koppen kaffe på hela resan. Kompenserade för de insparade pengarna för museet genom att köpa ännu en kopp kaffe. Två koppar kaffe på tre timmar tyckte jag ändå att jag förtjänade.

Gick omkring i duggregnet och tittade på kyrkor. Eller ja, i ena kyrkan övade en kör så jag ville inte gå in, i andra hängde ballonger så jag ville inte gå in och i tredje så höll jag på att inte bli insläppt. Det var något på gång i alla kyrkor (därav ballonger i andra kyrkan) så man behövde betala eller något, jag fattade inte riktigt. Pratade i alla fall in mig hos en man så jag fick vandra omkring lite i tredje kyrkan.

Vädret idag var duggregn och lite blåsigt emellanåt så det var inget trevligt väder att vara ute i. Gick därför till hostelet och satte mig i lobbyn och snyltade på internetet och lite ström. Flygbussen lyckades hitta mig och efter att ha hämtat upp två till åkte vi till flygplatsen. När vi åkte ut dit såg man verkligen hur kulligt Launceston är. Jag tyckte Kiruna var backigt och kulligt men det var ingenting mot Launceston. Det var riktigt coolt att se staden!

Flyget hem gick bra även om jag var fruktansvärt rastlös. När jag kollade på mobilen när jag steg av hade jag sex missade samtal och åtta sms. Är man populär så är man. Kan ha berott på att Adam skulle hämta mig och mitt plan landade i tid men fick vänta 20 minuter innan vi körde in mot gaten. Lite drygt.

Kom hem och fick i mig lite mat och berättade lite snabbt om resan för Christine. Var riktigt trött (tröttare än vanligt) så att lyfta armen och borsta tänderna var jobbigt.











Ford Mustang -68

Chevrolet Corvette -69

Holden Torana LJ GTR -73

Holden HK Monaro -68

Rover P5B Coupe -71

Morris Minor -51


Ford GPW Jeep -44

MG TC -49

Austin Healey 3000 MK I Miniature version -59


BSA S31 Sloper with Side Car -29



Riley IMP -35


Austin 7

Fiat 500 -49

Messerschmitt KR200 -58

Citroën H-Van -50



Baptist Church

Princes Square

Princes Square

Princes Square

Baptist Church

Holy Trinity Anglican Church

Holy Trinity Anglican Church

Batman Fawkner Inn

City Park

City Park


Chokladkaka + kaffe + Grey's Anatomy + en riktigt skön soffa + en regnig dag = livet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar