söndag 3 november 2013

Dag 111

Passade på att börja onsdagen på bästa sätt; att sova. Även fast jag sov länge sov jag inte jättebra, att sova de två sista timmarna med handen på mobilen är inte så bekvämt. Dagen fortsatte som den hade börjat, på latsidan. Dock var jag riktigt duktig och började på ännu ett av mina onödiga projekt. Detta kommer dock resultera i att jag kommer ha stenkoll på skidsäsongen!

Bokade en biobiljett innan jag ett par timmar senare gav mig iväg till bion. Utan större problem hittade jag till bion även om jag inte hittade in till salongen på första försöket... Idag blev det Gravity på IMAX (vill bara skryta om att det är världens tredje största bioduk). Med en påse maltesers så var jag redo för underhållning! Älskar verkligen bion, hela stället får en att känna sig kunglig för allt är så lyxigt.

Kände att jag hade en av de bästa platserna, mitt i på raden näst längst bak. Det var verkligen blandad kompott på biobesökarna, de flesta gick  dock ensamma. Det kan kanske ha berott på att klockan var fyra en onsdagseftermiddag...

Gravity liknade inte någon annan film jag har sett. Den hade nog ingen stor skådespelarbudget med tanke på att det bara var två skådespelare i hela filmen. Sen att det var George Clooney och Sandra Bullock gjorde kanske så att skådespelarbudgeten ändå behövde vara stor. Dock hade de lagt ner riktigt mycket tid och pengar på specialeffekterna med tanke på att hela filmen utspelar sig i tyngdlöshet.

Jag trodde att jag skulle få spunk på den stora duken men det var bara riktigt härligt. Dessutom var det riktigt bra ljud i salongen! I filmen var det några helt tysta partier, inte en enda i hela salongen prasslade elelr ens andades, så inne i filmen var alla. Har ni chans att se Gravity, ta den! Det är dock ingenting för den åksjuka, de hade lyckats filma så det verkligen kändes som man var inne i filmen. När jag gick till tramen hörde jag en man som kom med bästa liknelsen någonsin; "I feel like a bowl of soup". Seriöst, hur känner man sig om man känner sig som en skål med soppa? Hmm...

Kvällen gick åt att skriva klart min nördbok så nu är den klar. Nu väntar jag bara på att skidsäsongen ska dra igång på riktigt!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar