torsdag 3 oktober 2013

Dag 83

Sov ända till halv tio idag. När hände det senast? Jag brukar ju alltid vakna vid sex - halv sju oavsett när jag somnar. Det var skönt i alla fall med tanke på att jag fick elva timmars sömn. Låg kvar i sängen och drog mig (när hände det senast? Tror det var den dagen jag sov till halv tio senast). Fick min dos av Svenska Hollywoodfruar och efter det min dos av frukost.

Låg inne och försökte vänta ut vinden som härjade ordentligt där ute men det funkade inte så jag gav mig ut på promenad i vinden. Stundvis var det ingen vind alls för att i stunden efter höll jag på att blåsa omkull. Körde det jag älskar mest till lunch (näst efter pizza & glass såklart); frukost. Japp, frukost till lunch. Eller nästan i alla fall, omelett med tomat och champinjon med en stor portion havregrynsgröt.

Ägnade eftermiddagen åt att få över alla bilder till datorn och uppdatera bloggen. Duktigt, jag vet! Det blev även en tur bort till Coles och köpte lite frozen yoghurt. Smaskigt värre. Försökte även få svtplay att fungera för mig, så jag kan se programmen jag egentligen inte får se. Just nu får jag bara ljud till programmen på svtplay medan jag får både ljud och bild på öppet arkiv. Lite irriterande faktiskt. Hela huset luktade under kvällen flåt då Christine gjorde fish and chips. Har fortfarande lite problem med friterad fisk, men det gick ner i alla fall.

Möttes av denna skylten och undrade vart jag skulle
ta vägen med tanke på att det inte finns någon gångväg
på andra sidan. Det var dagens problem.

2 kommentarer:

  1. Det står väl inte att du skall använda gångvägen på andra sidan. Det står bara att du skall använda en annan gångväg. Eller?
    /pappa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Märka ord är den dummes sätt att hävda sig...

      Radera