tisdag 29 oktober 2013

Dag 107

Igår fick jag mig en trevlig överraskning, jag fick reda på att jag hade blivit bokat på pedikyr. Det har nämligen öppnat ett nytt ställe här i Spotswood som har sådana saker som pedikyr, manikyr, vaxning och så vidare, en skönhetssalong med andra ord. Fick reda på igår att Christine och Adam hade bokat in mig där för en pedikyr.

Fick vänta lite när jag kom dit men vad gjorde det? Det var ganska skönt att bara sitta där och njuta av lugnet. Stolen jag hamnade i visade sig vara en riktigt stor och skön massagefåtölj. Mina fötter fick hoppa ner i ett varmt och skönt bad innan det kom en trevlig anställd och gav sig på fötterna. Jag ska erkänna att jag tyckte riktigt synd om henne då mina fötter såg hemska ut.

Under den närmsta timmen njöt jag bara av att någon pysslade om mina fötter medan jag satt och läste en tidning. Det var riktig avkoppling det! Även fast det var en hel del folk där kändes det aldrig stressigt. Det lär hända att jag går tillbaka dit för att koppla av, det lär även hända inom en snar framtid.

Väl hemma igen möttes jag av Scott som hade kommit för att de skulle gå och äta lunch på puben. Jag blev erbjuden att följa med men tackade nej då jag hade planer på att åka in till Melbourne för att äta lunch och hitta en hatt till Melbourne cup. Gjorde mig i ordning och såg att jag inte skulle hinna till tåget i tid. Gjorde misstaget att gå och sätta mig i soffan för att vänta in nästa tåg. Behöver jag ens säga att jag inte kom iväg till tåget? Fastnade i soffan framför tvn, nerbäddad under täcket.

Fick sällskap av Christine när de kom hem. Vi tittade lite på tv innan det slutade med att både hon och jag somnade. Vaknade av att Adam stod i dörren och bara skrattade åt oss. Det borde sett ganska roligt ut då jag låg och bredde ut mig i soffan under mitt enorma täcke medan Christine låg på golvet och sov i lillemannens lilla soffa (det var hon som valde att ligga där, jag hade inte knuffat ner henne).

Försökte titta på den alpina världscuppremiären men det gick inget vidare då internetet inte ville samarbeta. Lite kunde jag i alla fall se och det var riktigt härligt att höra Stickan och Fagge igen! Kan inte vänta tills Vinterstudion börjar om mindre än en månad!


Mockacupcake, lakritscupcake & rabarbercupcake

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar