torsdag 10 oktober 2013

Dag 90

Hade sett fram emot denna dagen i flera dagar nu. Inte bara för att jag var ledig utan för att det skulle bli 25-30 grader och strålande solsken. Låg och drog mig och gjorde mig i ordning i sakta mak efter att ha vaknat av en lillkille som slängde en leksak utanför min dörr för att en halv sekund senare klampa in på rummet.

Åkte in till Melbourne och mötte upp Kea som hade lite ledig tid mellan det hon lämnade av barnen tills de skulle hämtas. Vi gick runt i Melbourne för att sedan hitta en plats på Fed Square som såg bra ut. Där parkerade vi oss och fortsatte prata. Det hela slutade med att vi låg på Fed Square och bara njöt av solen som nu hade kommit fram.

När hon var tvungen att åka hem passade jag på att gå och leta efter bikini. Hittade två hela för $30 (200 kr)  så jag är ganska nöjd. Blev dock så deprimerad av att testa bikinis (skyller helt klart på ljuset i provrummet) så jag gick godis och bröd som jag kunde tröstäta. Jag menar, vem kan motstå en kycklingmunk? Tröstshoppade även lite skor. Eller flip flops i alla fall, två par för $10 (65 kr) så det gör inte så mycket att de inte är så vackra eller kommer hålla så länge.

Kom hem och njöt av kycklingmunken som visade sig vara helt okej. Som en munk fylld med kycklingfyllning helt enkelt. Efter middagen blev det att kura upp sig i soffan med datorn och leta resor under jul & nyår. Åhh vad taggad jag är just nu! Älskar verkligen att leta resor och planera vad kan man göra. Har fortfarande några problem att lösa innan jag är där. Men det ska väl gå det med!

 Den soliga dagen resulterade i att Rudolf med röda mulen än en gång gjorde entré. Det var inte lika illa som förra gången men ändå. Jag kommer se ut som en inverterad tvättbjörn innan sommaren är över...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar