torsdag 24 oktober 2013

Dag 99

Vaknade av att lillemannen gallskrek två meter ifrån mig. Yeej, så jag älskar att starta min första dag på semestern! Det visade sig att jag inte var den enda som hade vaknat av honom, hela huset hade gjort det. Måste älska husen i Queensland, det finns verkligen inte en tillstymmelse till ljudisolering. Väggarna är som en tunn träskiva.

Efter lite liggande och dragande i min bäddsoffa blev det frukost medan jag tittade på barnen som lekte så fint. Christine åkte in till Brisbane för att ha lite sista minuten-shopping som max skulle ta en timme enligt henne. De kom hem fyra timmar senare...

Lillemannen somnade och alla andra barn antingen sov eller var iväg så det var bara jag, Karen och Gilchris hemma. De båda vilade de med så jag passade på att gå ut och mysa med vovven. När jag kom ut till honom var han helt galen i 20 sekunder innan han hade lugnat ner sig. Efter det låg han stilla som en överkörd groda. Har aldrig sett en hund ligga så stilla, så länge. Tänkte efter 40 minuters kliande gå in och se om jag behövde göra något. När jag hade stängt glasdörren efter mig och började gå mot trappan hörde jag något som skrapade mot rutan. Då var det min älskade Cruse som stod och skrapade med tassen mot rutan. Herregud vad jag smälte då. Det blev ytterligare 40 minuters kliande för honom bara för att han var så söt... Ja, jag är helt kär i vovven!

Med Gilchris, Emily, Cooper och Morgan i bilen brummade vi mot Noosa. Det var första gången sedan jag kom till Australien som jag åkte manuellväxlad bil, woho! Efter en tre minuter lång färjetur kom vi fram till den lilla ön vi bodde på. Vi välkomnades i land av en pelikan som stod några meter från kajen. Vi hittade efter lite runtletande huset som visade sig vara riktigt stort och modernt. Högt i tak, öppna ytor och allmänt riktigt modernt och stilrent. Vi hann väl inte mer än bära in väskorna förrän vi var på väg mot poolen. Den låg ungefär tre minuters gångväg från huset så det var helt okej.

I poolen var det fullt med ett annat gäng som senare visade sig vara utbytesstudenter i Brisbane som kom från England, Tyskland, Danmark och Norge. Det var en ganska varm pool men bäst var ändå bubbelpoolen som var riktigt varm. Bäst på badturen var ändå utsikten. Nedanför poolen fanns det några tennisbanor och ett stort öppet fält som gick över i skog. Utsikten var fin i sig men att ligga i poolen och se en känguru lugnt ströva omkring var riktigt häftigt. Pratade lite med en av studenterna innan vi gick hemåt.

Väl hemma i huset var det kaos. Går inte att förklara men alla kaosade och var uppe i varv hela tiden. Så det var kaos innan middagen, ännu mera kaos under middagen för att följas av lite lugn efter den. Åt inte så mycket middag så för mig blev det en nutellamacka och en nutella/jordnötssmörmacka till lite Grey's innan jag somnade i det rummet jag för tillfället hade och sov själv i.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar