onsdag 16 oktober 2013

Dag 97

Vaknade efter nästan elva timmars sömn. Älskar onsdagar då jag är ledig och lyckas sova länge. Det blev vakna i lugnan ro, äta frukost och sedan bädda ner sig i sängen igen. Hade gärna legat kvar längre i sängen men hade bestämt med två andra au pairer att träffas. En av dem fyllde dessutom år så det kändes lite illa att inte dyka upp.

Gick ner till Williamstown och satt och tittade på några som satte upp staket innan Sarah och Miriam kom. Vi satt lite på stranden och Sarah fick sin present. Vi gav upp stranden då det blåste riktigt mycket och gick hem till Miriam som inte bodde långt från stranden. Det var trevligt att få se hur någon annan bodde även om vi bara satt i vardagsrummet och utanför. Efter några timmars pratande var det dags för Miriam att hämta sina barn i skolan så hon skjutsade Sarah till busshållplatsen och mig till tågstationen, allt detta i en Volvo. Gillade verkligen Miriam och Sarah så det blir förhoppningsvis fler gånger som vi träffas!

Tog tåget förbi Spotswood, till Yarraville och handlade lite på Coles innan jag traskade hemåt. Pratade lite med Christine innan jag gick in på mitt rum för att packa. Det hela slutade med att jag satt i sängen och höll på att somna...

Fick i mig lite mat och gjorde några försök till att packa. Det gick inget vidare. Det slutade med att jag slängde ner några kläder på måfå. Som vanligt kommer jag ha helt fel kläder och alldeles för mycket av något. Hatar att inte kunna packa. Tidigt imorgon åker vi till flygplatsen där det förhoppningsvis står ett plan och väntar på oss. Det ska om allt går enligt planerna ta oss till Brisbane. Har inte bestämt om jag tar med datorn än och vet inte om jag kommer ha internet så är det dött här till på måndag så har jag inte tuppat av, jag är bara iväg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar