söndag 13 oktober 2013

Dag 93

Vaknade innan klockan ringde, så mycket för att sova ut på helgerna... Hade fått ett sms av Linh som undrade om jag ville börja tidigare så fick jag väldigt gärna det. Gjorde mig i ordning och åt frukost i lugnt mak och tajmade tåget 1,5 timme tidigare än vanligt. Fick vänta lite på tramen så jag passade på att sola lite.

Kom in till jobbet och det visade sig att Joshua inte jobbade denna helgen så vi var nere på endast en barista. Såg under förmiddagen den legendariska katten Weasel, han som har ett helt kafé uppkallat efter sig. Weasel är i alla fall en stor, grå/brun, fluffig katt som smyger omkring i trädgården. Han är hur söt som helst!

Lunchtiden blev ganska stressig som vanligt men jag älskar det. Det är något speciellt som händer, trots stressen så är det så kul! Dock så hände en olycka idag. Jag skar mig på tejpen. Ja, ni läste rätt. Tejpen. Eller tejphållaren för att vara exakt. Den där delen som ska riva av tejpen. Den rev sönder lite av mitt pekfinger istället. Igår var det konservburken, idag tejphållaren. Jag tycker synd om mina fingrar...

Matt jobbade inte heller idag men han kom dit ändå så vi fick gnälla av oss lite på varandra. Eller han kom för att äta så gnällandet var väl bara en bonus. Har för övrigt blivit en mästare (eller inte) på att kallprata. Idag klarade vi av en holländare (som den första någonsin visste vart Spotswood ligger), en hundägare (med tillhörande hund) och några andra gäster. Värst var en man med riktigt grov aussiedialekt som drog massa skämt som byggde på det australienska språket. Behöver jag ens nämna att jag var helt borta?

Pratade en hel del med Linh och fick reda på lite hur hon planerar för framtiden. Jobbade även lite längre och fick med mig en crossiant som tack. Smaskens! Njöt av det fina vädret (25-28 grader och sol) genom att gå Church street och en bit på Chapel street tills jag kom fram till Ben & Jerry's. När personalen på Ben & Jerry's känner igen en, är det dags att sluta gå dit då? Fick i alla fall min glass och ett skratt. Alla tre gånger jag har varit där har samma kille stått i kassan och skopat glass. Första gången stod det att han hette Pete, andra Petey och nu tredje gången Peter. Nästa gång måste jag fråga vad han heter.

Lyckades hitta ett tåg så jag kom hem. På vägen hem fascinerades jag av att jag hade lyckats åka tre tågresor och en tramresa för $3,50 (23 kr). Ägnade kvällen åt att äta choklad, skypea med Jesper, mamsen och pappsen och skicka massa spam-sms till Sebastian. Japp, jag var en plåga. Ägnade natten till att slösurfa, göra ingenting och boka biljett till Melbourne cup. Lyckades väl somna vid halv fyra-tiden.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar