tisdag 15 oktober 2013

Dag 96

Hade en underbar vy över Melbourne med soluppgång och allt när jag var ute och gick. Tänkte ta mig en extra titt så jag vänder på huvudet och lyckas knäcka till nacken. Inte bara knäcka till nacken så det låter utan knäcka till nacken så att man undrar när nackspärren kommer. Det gjorde i alla fall fruktansvärt ont men nackspärren kom som tur var inte. Det har blivit lite bättre under dagen men jag fortfarande problem att titta uppåt och åt höger. En skada om dagen, det håller i sig!

Lillemannen sov bort hela förmiddagen så jag passade på att tvätta lite inför helgen. Åker med lillemannen och Christine till Brisbane för att hälsa på hennes syster torsdag - söndag. Kan ju ärligt erkänna att jag inte är särskilt taggad på det. Visst, Brisbane och Noosa ska bli riktigt härligt att se men resten vet jag inte. Hade hellre åkt själv eller med någon annan. Men men, är tacksam för att de tar med mig.

Hade fått smärre order att gå till biblioteket så det var bara att lyda. Vi traskade dit efter att ha ätit lunch med Adams mamma för att mötas av ett stängt bibliotek. Jippi! Så det var bara att traska hemåt igen. Eller jag var lat och tog tåget. Höhö.

Väl hemma somnade lillkillen igen. Seriöst, han har sovit fem av de tio timmarna jag har haft honom idag. Är jag så tråkig? Ägnade kvällen när Adam hade kommit hem åt att laga mat. Någon kycklinggryta med ingefära, kummin, morötter, zucchini och kokosmjölk. Jag blev nöjd i alla fall.

Fick ett trevligt sms av Linh som piggade upp dagen lite. Uppenbarligen så har jag en delad personlighet då hemma är jag deprimerad och osocial medan på WG uppskattas min attityd och blir litat på när Linh åker iväg om några veckor. Tur att det finns några saker som gör dagarna roligare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar