tisdag 8 oktober 2013

Dag 88

Vaknade av att mobilskrället ringde vilket resulterade i att jag seriöst slängde av mig täcket. När jag låg där utan täcke upptäckte jag att det var väldigt kallt. Bra start på dagen. Kom i alla fall ut och gick promenaden som idag bjöd på en fin vy där solen gick upp och lyste så fint på Melbournes skyline som idag hade utökats med tre luftballonger. Gillar att ut och gå direkt på morgonen innan man har gjort något annat. Jag vaknar inte förrän efter 2,5-3 km och då är jag som längst bort på rundan och kan inte göra något annat än att gå hem.

Hade lite överbliven känguru till frukost, smaskens! Dagen rullade på och jag åt upp alla brödskalkar som fanns kvar i huset (japp, de var flera). Adam kom hem under lunchen för att hämta väskan han hade glömt och åt lite med lillemannen.

Eftermiddagen spenderades med att packa vagnen tre gånger (lillemannen packade upp den igen) för att gå ner till Williamstown och leka lite på lekplatsen där. När vi äntligen var nere började lillemannen med en tupplur så jag satt och tittade på vattnet och spelade angry birds. Pratade också lite med en kvinna som kom fram och pratade med mig. Det visade sig att hon hade haft en rumskompis från Sverige så vi pratade en del om Sverige och svenska traditioner.

Vi lekte av oss på lekplatsen och ägnade säkert 80% av tiden åt gungbrädan. Den var rolig den! Började på maten (marinerade kycklinglår med pärlgryn) och fortsatte på heltid när Adam kom hem och tog över lillemannen. Blev ganska nöjd med maten även fast den inte verkade gå hem överallt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar