onsdag 2 oktober 2013

Dag 79

Tog mig en lång dusch för att vakna till innan det var dags att checka ut från min älskade groda. Gick tvärs över gatan och satte mig inne på Redline och väntade på bussen. Efter mycket väntande kom jag i alla fall på den , tillsammans med förvånansvärt många andra. Satt under hela bussresan och njöt av utsikten som vi körde förbi. Det var så underbart vackert! Det var kulligt, bergigt och fullt med får överallt. Skulle jag fått en krona för varje får jag såg, då hade jag varit stenrik nu.

Kom fram till Launceston och irrade omkring lite innan jag hittade en pizzeria så jag äntligen kunde få min pizza som jag har längtat efter. Den var väl, hmm, helt okej men bottnen kändes som en färdigbotten man kan köpa i affären.

Hittade bort till hostelet, denna gången var det Batman Fawkner Inn. Det är väl tvärtemot vad the Pickled Frog var. Batman känns som det en gång har varit ett okej hotell men nu har blivit väldigt sunkigt och nergånget. Det känns som golvet på ovanvåningen lutar mot en gemensam  punkt där allt kommer rasa samman en vacker dag. Rummet på golvet är även det väldigt lutande. Det är ungefär så som man skulle kunna köra backträning här inne. 

Gick och satte mig på en pub och såg footy-finalen. Vandrade omkring lite till i spökstaden Launceston. Det är dödare här än Kiruna en söndagsförmiddag. Det säger ganska mycket tycker jag.

Var ganska trött och redan vid halv tio packade jag in. Då hade jag varit trött sedan halv tio i förmiddags så jag tyckte att jag förtjänade det.

Hobart

Hobart

Hawaii @ Pizza Capers

Vakthund 2.0 (= tasmansk djävul)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar