lördag 26 oktober 2013

Dag 106

Det blev en lugn dag utan något särskilt på agendan. Kände att jag behövde det (det är i alla fall en bortförklaring till att jag inte gjorde något vettigt). Det var inte förrän på eftermiddagen som det hände något då jag började på att göra köttbullar. Jag har fått höra nu i tre månader att Adams kusin (som förövrigt bor i Sverige) gör de bästa köttbullarna någonsin och att den förra au pairen gjorde underbara köttbullar.

Det gjordes köttbullar på ett kilo köttfärs så det blev en del rullande. Rullandet är ändå roligt, värre var det att steka. Det tog en halv evighet och de verkade aldrig bli klara. Nåja, de blev tillslut klara och trots avsaknaden av lingonsylt fick jag 10/10 poäng. Woho! Fick även utmärkelsen "bäst av au pairerna". Än en gång, woho!

Kvällen gick åt att boka resten av resan vid jul. Jag hade tänkt att ta Fraser Island och sedan åka ner till Yamba men det sket sig då det inte fanns ledigt boende i Yamba. Aningens surt men det ska väl funka ändå. Så istället blir rutten Rainbow Beach - Fraser Island - Tin Can Bay - Mooloolaba. Japp, det heter Mooloolaba, det var inte jag som slant på o-knappen. Älskar verkligen det namnet!


Funderade om jag ville vara Captain eller Honourable på flygresan från Brisbane...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar