torsdag 24 oktober 2013

Dag 105

Mannen med tidningen - check! Damen på väg till tåget - check! Lillemannen och jag hade en lugn förmiddag innan han somnade för att ligga däckad i tre timmar. Under den tiden hann jag boka lite på resan, inse att jag måste planera om då det inte fanns något ledigt boende, hitta ett annat ställe att åka till, planera om antalet dagar, skicka lite mejl för att sedan för tillfället ge upp. Just nu har jag en flygbiljett till Brisbane, bussbiljett till Rainbow Beach, ett boende där och en 3-dagarstur. Så japp, just nu sitter jag fast i Rainbow Beach.

Eftermiddagen spenderade vi utomhus även fast det inte var särskilt varmt. Det var svinigt kallt faktiskt. Okej inte så kallt som i morse eller som inomhus men ändå. Vaknade och det var 13 grader imorse, gick ut och där var det 7 grader. Trodde Australien skulle vara varmt...

Om 66 dagar ses vi Fraser Island!

2 kommentarer:

  1. Hörde på radion idag att detta är det varmaste året i Australiens historia (eller åtminstone på väldigt länge)........
    /pappa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha! Inte i Melbourne inte. Här är det lika kallt och regnigt som vanligt...

      Radera