tisdag 15 oktober 2013

Dag 94

Vaknade en halvtimme innan klockan som idag var ställt på åtta. Seriöst, jag går och lägger mig halv fyra och vaknar halv åtta. Tack... Var inte särskilt trött ändå så det var skönt. Förundrades på tåget in till Melbourne att det alltid hoppar på någon i Footscray som har så hög musik i lurarna så hela vagnen hör.

Åt frukost på Hungry Jack's då jag verkligen inte orkade äta hemma även fast jag hade tid. Beställde en kycklingwrap som stod som spicy. Tycker att jag har vant mig vid stark mat men detta var groteskt. Trodde seriöst jag skulle börja gråta så stark eftersmaken var.

Gick ut så jag var på plats på tramhållplatsen tre minuter innan den skulle gå. Oj då, tramen hade redan gått och nästa skulle inte gå förrän om 30 minuter. Som svensk och uppväxt med SJ behöver man inte vara mer än precis i tid för att hinna med tåget eftersom de ändå är sena. Var aningens sur då eftersom jag insåg att jag skulle komma försent så jag gick in till min älskade Gloria Jane's och åt chokladmuffins.

När jag kom fram till jobbet var det mycket folk så jag började dagen med att röja undan. Då det regnade typ hela dagen var det inte alla mycket folk så det blev till att städa ordentligt istället. Linh passade på att göra massa pappersarbete och betala räkningar medan jag städade espressomaskinen ordentligt, under alla galler och så, fyllde på socker överallt, torkade av hyllor, möblerade om kakfat, diskade massa saker, torkade av borden med vitvinsvinäger, tvättade kassan. Slapp ta golven, det fick Matt göra. Även fast det inte var så mycket folk så hade vi trevligt. Det kändes som vi alla gick på halvfart och satt under vissa stunder bara och pratade.

Fick även en liten genomgång utspridd över dagen vad som är att tänka på och behöver göras när hon inte är där. Känns lite konstigt att jag inte kommer se henne på nästan två veckor då jag först åker iväg nästa helg och hon inte jobbar fredag eller lördag veckan efter det. Även fast jag bara har jobbat några gånger känns det ändå så bra och jag trivs så bra.

Tog en tur till IKEA efter jobbet och bara gick omkring. Mår verkligen så bra av att bara gå omkring där. Jag tittade runt lite på julsakerna och på julmaten som nu har kommit dit. Det fanns glögg, pepparkakor, pepparkakshus, pepparkaksdeg, lussekatter, sill och kaviar. Ska försöka baka det mesta själv men pepparkakshus vet jag inte om jag vågar baka än... Det ska nog kunna bli en bra julafton ändå.  Köpte alldeles för mycket lösgodis och skrattade lite åt damen som försökte plocka lösgodis bredvid mig. Hennes teknik var inte den bästa. Det såg ut som hon skulle behöva tre händer för att klara av det. En att hålla påsen, en att hålla skopan och en att öppna locket med.

Kom hem och överlevde kvällen trots lite missförstånd hit och dit. Fick i alla fall mitt godis, lite gott surdegsbröd från jobbet och pizza i mig. 


Mitt älskade Weasels Garden Café

Ett steg närmre julen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar