lördag 5 oktober 2013

Dag 86

Vaknade med ett ryck, jag var verkligen stensäker på att jag hade försovit mig. Jag hörde nämligen att alla de andra var uppe och var redo att lämna huset. Det är inte något man förväntar sig innan åtta en lördagsmorgon. Mycket riktigt var de på väg ut men jag hade tack och lov inte försovit mig.

Fick i mig frukost, på med lite kläder och lite smink och så var jag redo att stressa lite till tåget. På lördagar har jag lärt mig att det är city loop vilket betyder att tåget stannar vid parliament. Där byter jag till tram för att komma vidare till caféet. Idag stannade tåget av någon anledning inte där utan fortsatte direkt till Flinders street. Jag vet inte varför och jag vet inte om jag har fått för mig fel om city loop men isåfall hade min app också fel. Det utbröt lite panik när jag insåg att jag inte skulle hinna i tid eftersom tramstoppet ligger en liten bit från Flinders. På något konstigt sätt lyckades jag ändå hinna med tramen jag hade tänkt och kom precis i tid.

Jag möttes av en kille i 25-årsåldern jag inte kände igen och hälsade även på Linh innan jag gick bak och satte på mig förklädet. Japp, här kör vi på underbart söta förkläden! Killen visade sig vara Joshua, en barista som gjorde sin första dag på caféet. Det visade sig också vara att han var en riktigt trevlig människa. Det var skönt att ha en till person som kunde med kaffemaskinen även fast det inte var lika stressigt som förra gången.

Dagen rullade på och min kompis i köket dök upp och hälsade så glatt. När det var ganska lugnt så fick vi dagens lagat för oss. Det var någon kyckling med ris som visade sig vara riktigt gott! Det såg nog ganska roligt ut där jag och Joshua stod med varsin gaffel och hängde över samma tallrik ute i köket. Det tog oss dock två timmar att bli klar med den tallriken. Lite vårrullar slank det också ner under dagen. Det är inte bra för figuren med en kvinna som gärna lagar mat åt oss.

Gillar verkligen detta jobbet. Det är ett roligt jobb i sig, roliga människor att jobba med, god mat och kaffe dagarna i ända. Fyra koppar kaffe, detta är inte bra för mitt kaffeberoende... Fick lära mig kassaapparaten så nu känner jag mig riktigt cool. Ända tills jag gjorde fel på första försöket, då var jag inte lika cool längre.

Missade tåget hem med en minut men att sitta i värmen gjorde mig ingenting. Tog en promenad när jag kom hem och hann även med att skypea lite med mamsen och pappsen. Pratade lite med Adam innan jag tillagade kvällens mat. Idag blev det wallabykorv med rödbetssallad. Japp, ni läste rätt, wallaby. Det är de där små söta kängururna som hoppar omkring och är så söta. De är också väldigt söta på tallriken. I form av en korv. Det var riktigt gott! Smaken är speciell, den är riktigt god! Avslutade middagen med alldeles för många mackor. Att sitta och äta bara bröd, det är riktigt gott det!

Kvällens sista aktivitet blev att förbereda frukosten till imorgon. Tack vare att city loopen inte går så verkar det vara andra tågtider vilket betyder att jag måste åka in lite tidigare än vanligt. Men frukost på tåget kan vara mysigt! Eller kanske frukosten i en park blir lite mysigare... Hur som helst så luktar det fejkad vanilj i hela huset. Mysigt...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar