lördag 5 oktober 2013

Dag 84

Det blev en kall morgonpromenad idag. Eller uppfriskande kanske man ska kalla den. Nej, den måste klassas som kall. Förmiddagen rullade på och plötsligt så blev det sovdags för lillemannen vilket betyder fritid för mig. Blev lite rastlös under den tiden så jag bakade ett bröd, förberedde en fylld köttfärslimpa, tvättade några maskiner tvätt och förberedde potatisen till ikväll.

Älskar hur konstigt och ombytligt vädret är här i Melbourne. Jag hängde ut lite tvätt i strålande solsken. Fem minuter senare fick jag springa ut och plocka ner den då det kom en kraftig regnskur. Vi lunchade lite tillsammans innan vi gick till parken och lekte av oss. Stenar, vatten och ett sandlådebesök, det är standard det.

Vi kom hem och lekte lite innan det blev mysdags. Har inte sett lillemannen så myssugen någon gång innan. Det blev inget långvarigt mys men ändå. Jag satt på golvet, han kom och satte sig i knät, satt i fem sekunder innan han var uppe och sprang igen. Detta upprepades dock otaligt många gånger så summan av det blev ju ett ganska långt mys.

Lagade klart maten när Christine och Adam kom hem. Det fick oväntat nog godkänt av båda vilket kändes skönt med tanke på att Christine hade varit rädd för köttfärslimpa innan. Måste säga att det var ganska gott, köttfärslimpa fylld med philadelphiaost och persilja.

Sorterade alla kläder innan jag tog tag i att bädda rent sängen. Fick lite ryck på sängen och tillhörande kuddar. Seriöst, vem gör nästan kvadratiska sängar och kuddar? Det är ett helsike att försöka få lakanet och örngotten på rätt håll. Men efter femton vändningar lyckades i alla fall sängen bli sovklar!

Dagens Elmo


Köttfärslimpa in progress

Nästan klar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar