onsdag 2 oktober 2013

Dag 82

Vaknade inatt av att jag seriöst trodde huset skulle blåsa sönder. Trodde taket skulle blåsa av, trodde även att väggarna skulle blåsa in. Visade sig att jag inte var ensam om det, Christine hade tydligen varit uppe och velat såga ner trädet som står utanför för att undvika att det föll ner på bilen. Tydligen hade Elmo också hade haft en tuff natt. När jag lämnade honom på kvällen satt han på stolen och på morgonen såg han ut som på bilden nedan. Han måste haft en tuff natt...

Trots detta skitväder gick jag ändå ut och gick morgonpromenaden. Det låter väl lite idiotiskt att ut och gå i smärre storm men kände att det var bättre det än att ligga hemma och ha ångest i en timme att jag inte kan sova.

Dagen rullade på med en gnällig och snorig lilleman. Springer seriöst efter honom med näsduk hela tiden. Efter lunchen gick vi till Sciencework som ligger bara 1 km från huset. Det är ungefär som Kreativum & Universeum. Hade jag varit där själv hade jag haft en riktigt rolig dag med att springa runt och testa allt. Men med en lilleman som var för liten för typ allt var det inte lika roligt. Men det var kul ändå, jag får väl gå dit och leka av mig någon annan dag.

Åt lite cheesecake innan jag ringde och störde mamsen på skype. Det var min dag det. Höjdpunkten var helt klart cheesecaken även om den inte var som hemmagjord.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar