tisdag 8 oktober 2013

Dag 87

Så var det dags för tidsomställning för min del. Hade stängt av autouppdatering på min mobil och ställt fram klockan manuellt så jag skulle komma upp i rätt tid. Hjälpte det? Nej, jag kom upp en timme tidigare än vad jag borde på grund av mobilskrället som uppdaterade sig själv. Ingen sorg över det, jag åt frukosten jag hade gjort i ordning i väntan på tåget och åkte in till Southern Cross och satte mig och tog en kaffe. Lyckades hitta att Hungry Jacks (det som är Burger King överallt annars) både har fritt internet och värmelampor att sitta under. Jackpot!

Kom med tramen jag hade räknat med och lyckades hamna med roligaste chauffören någonsin. Han berättade om ställena vi körde förbi och drog skämt hela tiden. Jag vet nu att man kan hyra en brandbil om man vill det. Bra att veta. Han lyckades också kläcka ur sig kommentaren "don't buy a vacuum cleaner, hire a fire truck" vilket fick även den stenallvarliga mannen mitt emot att dra på läpparna.

Förmiddagen på caféet var väldigt lugn. Ägnade den med att höra Matts fruktansvärt roliga förklaring hur han försov sig, äta för många vårrullar och prata lite allmänt med Matt, Joshua och Linh. Det blev hektiskt i par timmar över lunchtid innan det blev lugnare igen. Det blev till och med så lugnt så vi kunde sitta ner och äta. En svampmacka som hade stått ute i köket ett par timmar delade vi på idag. Jag klagar inte, det var riktigt gott!

Eftermiddagen blev som sagt ganska lugn igen så mellan jobbandet blev det mer vårrullar, ännu mera kaffe (det blev mer och mer espresso för varje kopp) och en del prat med Linh. Lyckades nämna att jag kan spela piano, nästa gång jag kom ut i köket där Linhs mamma jobbar tror jag hon försökte förklara att jag skulle lära henne spela. Åhh så söt hon är!

Eftersom det är söndag och slut på veckan tyckte jag det var dags för en av de godaste sakerna som finns, sjögräschips! Såg för första gången kontrollanter på tramen, det var ovant att se! Kvällen gick ganska snabbt och så var det äntligen sovdags!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar