torsdag 24 oktober 2013

Dag 103

Idag blev det åter till verkligheten och började dagen med promenad. Tyvärr var det ingen man med tidningen men däremot mina cyklister, den manliga joggaren som alltid hälsar och kvinnan som är på väg till tåget. Lillemannen sov när Adam gick så idag blev det även att ge honom frukost för min del.

Jag hann sätta igång ett bröd innan vi gick till lekplatsen och sprang runt som galningar. Väl hemma så hann det blev lunch innan han somnade igen. Det var en regnig dag så då behövdes det glass och choklad tyckte jag.

Har gett upp det där om att leva ett nyttigt liv, har istället börjat mitt sociala liv. Haha, jag social. Det måste vara världens största skämt. Drev omkring lite i huset innan jag tog tåget ner till Williamstown där Miri hämtade upp mig. Vi brummade (i en Volvo) och köpte en melon (viktigt att veta) innan vi åkte till Sarah i Altona North. Hon bor i ett öppet och modernt hus med högt i tak. Skrattade lite för mig själv när jag kom på att de var tvungna att ha högt i tak för pappan är basketspelare i Melbourne Tigers. Så bra är min humor...

Efter en runda med uteslutningsmetoden (alla filmer som var dubbade på tyska uteslöt jag direkt) så kom vi fram till Mr Nobody. Den var en sådan film som man var tvungen att tänka en hel del på för att förstå men jag gillade den ändå. Med tanke på att en av mina favoritfilmer är Bilar så vet ni vilken nivå jag ligger på. Är även stolt att jag klarade hela filmen utan att somna /även fast det var nära ett par gånger). Och då är det värt att nämna att filmen var 2:45 lång!

Fick skjuts till stationen när filmen var slut men lyckades missa tåget med två minuter. Strövade omkring lite på 7/11 (hur mycket man nu kan ströva omkring på en mack). Väl på stationen stod jag och beundrade en trädpossum som satt och åt äpple på soptunnan. Det är min första possum sen jag kom hit så jag är glad att jag fick se en!

Åkte en station och var sedan tvungen att byta tåg. Nästa tåg var försenat så jag valde mellan att vänta i tio minuter på nästa tåg eller gå de 15 minuterna som det var hem. Gjorde som possumen och valde det nyttiga alternativet, jag gick hem. Kompenserade det nyttiga när jag kom hem genom att äta massa mackor. Mm... Så smaskigt! Dock höll jag på att inte komma hem i ett stycke. Jag höll på att få en flying fox i huvudet...


Japp, jag har packat upp min väska...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar