torsdag 24 oktober 2013

Dag 104

Vaknade alldeles för tidigt med tanke på när jag gick och la mig. Min älskade onsdagsmorgonsrutin följdes även idag med Svenska Hollywoodfruar som visades i sängen. Var ute och gick för att sega mig in i duschen. Vid detta laget var jag hungrig, trött och tjurig så när skittåget inte gick utan jag fick vänta 18 minuter istället för åtta så var jag inte glad. När jag inte heller hittade något bra café som passade mina krav i Yarraville blev jag ännu surare. Hade nästan gett upp mitt caféletande men på något sätt sprang jag över ett café som jag klampade in i, Café by day hette det.

Det visade sig vara ett riktigt bra val. Det var träigt, mysigt och lugnt, precis det jag hade letat efter. Dessutom hade jag problem att välja på menyn, det är ännu ett tecken på ett bra café! Lyckades tillslut bestämma mig och för en gångs skull valde jag nog rätt. Kycklingwrap med avokado och yoghurt. Lagom stark, lagom mild, lagom gojsig. Den var riktigt god! Var tvungen att skölja ner den med en kaffe och en bärmuffins...

Tåg tåget in till Melbourne där jag mötte Simon. Vi hade egentligen planerat att upp i ett sky tower men då det regnade och var dimmigt kände vi att det skulle vara meningslöst. Istället styrde vi planlöst stegen mot kaffe. Vi snubblade in på ett Starbucks och satt där och njöt av värmen. Ägnade eftermiddagen till att dricka kaffe, prata, äta frozen yoghurt, titta på ställen att resa till, ströva omkring och prata lite till. Hade med andra en riktigt bra eftermiddag!

Lyckades komma hem precis till middagen så jag fick i mig lite sådan. Ännu ett avsnitt av Big Brother, några Grey's och jag var redo för att sova!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar