tisdag 29 oktober 2013

Dag 108

Då någon inte hade kommit i säng förrän för sent lyckades jag för en gångs skull sova länge. Så länge så efter promenaden kunde jag kombinera frukosten med lunchen. Då jag inte hade åkt in till Melbourne igår fick det bli idag. Testade otaligt många fascinators (gav upp hatt efter att ha testat en och insett att de aldrig skulle gå på mitt tjockskalliga huvud) innan jag bestämde mig för en. Har ingen aning om den ser bra ut då jag trodde jag skulle dö av skratt varenda gång jag satte på mig en. Jag i huvudbonad, det är ett skämt utan dess like!

Traskade vidare mot DFO (ett riktigt stort outlet) men fastnade lite i Sunday market där hantverkare ställer ut och säljer sina saker. Fastnade också för att lyssna på en gatumusikant. Jag brukar inte vara den som stannar för att lyssna även fast jag älskar det men denna gången kunde jag verkligen inte gå förbi. Det var någonting i hans röst som var riktigt speciellt och fångade mig. Så efter ett par låtar blev han lite rikare och jag gick lite lyckligare därifrån.

Då jag hade fått presentkort av min fina syster på Lorna Jane gick jag inom där för att leta efter ett träningslinne. Testade ungefär hela deras sortiment men hittade inget riktigt bra. Fortsatte mitt letande efter träningslinne i ungefär alla sportaffärer och hittade tillslut ett. Det är antagligen inte något jättebra men det duger för nu. Träningslinne + hel bikini för $20 (130 kr), vem kan motstå det även fast man inte behöver en bikini?

Hade blivit tillfrågad om jag kunde passa lillemannen medan Adam och Christine gick ut och åt och gick på bio. Visst tänkte jag, hade ändå inga andra planer så. Vid sextiden skulle de åka hade jag fått reda på, vid halv niotiden åkte de. Det betydde att jag egentligen bara behövde sitta och lyssna så han inte började gråta då han redan hade somnat.

Har varit med om tuffare jobb då det enda jag gjorde var åt en massa, tittade på några gamla avsnitt NCIS som gick på TV och såg halva andra åket av herrarnas storslalom som gick på Eurosport. Lyckades få med mig Adam att se de sista åkarna innan det blev sova sängen.


Aftonbladet har mycket att rapportera om idag...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar