fredag 30 augusti 2013

Dag 50

Började fredagen med att fram med snabeldraken och moppen. Fick klart huset på en timme (där en tredjedel av tiden gick åt att försöka få upp stolarna på köksbordet så jag kunde moppa golvet).

Tog mitt kära tåg in till Melbourne som idag hade bestämt sig att åka i snigelfart. Hade ingen tid att passa så det gjorde inte mig något. Traskade bort till National Gallery of Victoria (NGV) för att vara lite kulturell och gå på utställningen Monet's garden. När jag kom in visade sig kön för att komma in på Monet's garden var enooooooorm lång. Kände inte riktigt för att stå i den megakön så jag traskade omkring på de andra utställningarna som man inte behövde biljett till.

Det mesta bestod av Europeisk konst och design från 1600-talet fram till nutid. Den moderna delen var den som passade mig bäst men ändå var det imponerade att se tavlorna från förr i tiden. De är så enormt stora och enormt detaljerade. Det fanns några utställningar till som jag inte gick inom men det får bli en annan gång!

Lyckades hitta en italienskt ställe som bjöd på ravioli med mascarpone, spenat och pesto. Smaskigt värre! Kom hem och lyckades somna för tjugo minuter eller så. Har världens svacka vid tre-fyratiden varenda dag som verkar bli djupare och djupare för varje dag med... Tröstade mig i en maxibon och lite skittles. Socker verkar inte ens hjälpa mot svackan...

Hade fredagsmys deluxe med dart på tv. Åhh vad jag skrattade åt Adam som blev väldigt inne i darten medan Christine satt bredvid och bara suckade.

Bäst idag var ändå tallrikarna som flöt omkring på vattnet. En av de bästa installationerna (det är så man säger på konstspråk va?) jag har sett faktiskt. Det var rofyllt och kul att titta på samtidigt som klinkandet och klonkat som blev när de stötte i varandra var härligt. På en fin andraplats kommer mannen som delade ut böcker gratis. Har nu en tjock kriminalare (tror det var kriminalare) att blanda mellan mina kärleksböcker av Maggie Andersson. Tredjeplatsen tar de tre Picassotavlorna som hängde dät. Kände för att ta en tavla och springa, årsinkomsten skulle vara säkrad!










Ser lite ut som något jag har gjort...

Lusten att röra vasen blev plötsligt enorm!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar