lördag 24 augusti 2013

Dag 43

Började dagen med frukost med resten av huset trots den lediga dagen. Har väl spenderat dagen med att ut och gå, äta, städa och massvis med choklad. När jag tröttnade på chokladen blev det istället lite TimTam. När jag tröttnade på det blev det lasagne.

Städningen var endast dammsugning och moppning för min del. Dammsugaren är fortfarande läskig och moppen var även den läskig idag. Vet att den tar ganska lång tid att värma upp sig och få igång ångan så jag satte igång den och gjorde lite annat under tiden. Efter fem minuter så hade skrället fortfarande inte börjat ånga. Svor lite över den eftersom jag ändå inte tycker den gör någon större skillnad (det gör den säkert, var bara lite trött på fanstyget då). Kände mig lite korkad sen när jag upptäckte att anledningen till att den inte ångade var att det var slut på vatten. Med vattnet påfyllt startade den på tre röda. Tips från coachen; titta om det finns vatten i ångmoppen om den tar lång tid på sig.

Avslutade kvällen med att FaceTima (går det att göra ett verb av FaceTime?) med Rasmus i över tre timmar. Som vanligt när vi pratar kommer vi inte fram till något vettigt och denna gång var inget undantag. Hur som helst var det riktigt härligt att se och prata med honom igen!

Kom i säng för sent (ja, över midnatt är för sent med tanke på att jag vaknar sju varje dag och behöver minst nio timmars sömn) men det var det värt.

Under förmiddagen tänkte jag på att det var exakt en månad kvar till min födelsedag. Par timmar senare när Christine var hemma konstaterade hon att jag snart fyllde år. Fick frågan om hur jag ville fira och jag svarade med att några cupcakes från "a bunch of cakes" räcker fint (åt lite av en cupcake därifrån, även denna helt underbar!). Svaret från Christine blev att det inte räcker och att födelsedagar firas ordentligt i denna familjen. Var rädd för det... Funderar allvarligt på att fly den dagen, ogillar starkt att fira min födelsedag! Lite synd att skollovet ligger en vecka senare för annars kunde det blivit födelsedagsmiddag på Jamie Oliver's restaurang i Sydney. Nej, jag vet inte om jag ska till Sydney. Funderar fortfarande på vad jag ska hitta på då...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar