tisdag 20 augusti 2013

Dag 39

Vaknade efter för lite sömn på grund av att hostan höll mig vaken igår. Det slutade med att jag halvlåg/satt med två enorma kuddar. Denna originella sovstil resulterade i att jag hade ordentligt ont i ryggen och nacken när jag vaknade. Jaja, jag ska sluta klaga någon dag.

Åkte in till Christines jobb för att lämna lite saker hon hade glömt. Hade visst gjort allt fel med klädsel, filt, mat, tid, jag allting. Nåja, sådana dagar kommer de med. Trippens höjdpunkt var väl hissen upp från perrongen på Southern Cross. Det var ingen hissmusik som det är i hissen på andra sidan perrongen så jag kom på min egna. Det blev U2:s Elevation som gjordes om och fick en ny text och titel i form av Elevator. Denna låt kompletterades med en dans som inte bör visas offentligt. Trodde inte heller jag gjorde det förrän jag var nästan uppe och upptäckte att det var glas från hissen ut mot rulltrappan precis bredvid. Detta betydde att hela rulltrappan hade sett min underbara dans...

Utförde ännu en dans, denna gång en segerdans när jag upptäckte att de visar Parallax. Som jag har längtat efter att se denna serie igen. Ja, jag har väntat ända sedan 2005. De har visat den på barnkanalen men att se dubbade serier, nej det klarar jag inte.

Hade en kreativ eftermiddag då vi ritade och byggde bilar. Titta bara på mästerverket, är det inte underbart vackert? Nästan så man skulle ställa ut den någonstans... Vi bakade även hamburgerbröd och diskade upp all disk tillsammans.

Stod för middagen och då det var väldigt tomt i kylen blev det att improvisera lite och göra linsbiffar. Jag blev riktigt nöjd med dem, Christine vet jag inte vad hon tyckte om dem... Ska definitivt göra det igen, kanske inte här nere men kanske när jag kommer hem!



"Pizza is best consumed in your pyjamas while
watching your favorite movie on the couch."
True story!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar