torsdag 15 augusti 2013

Dag 35

Tänkte variera mig idag med att ha en nyttig dag men det sket sig redan i starten när grannen kommer in med chokladtårta...

Efter att ha missat tåget jag tänkte ta tackade jag för att tågen går som ofta som var tionde minut. Vi hann i alla fall in i god tid till Art play där jag och lillemannen skulle på "Boxes". Det var en workshop-liknande sak för små barn. Var väl kul att göra något annat men det var väl absolut inte det bästa jag har varit på. Det kändes lite flamsigt och ostrukturerat så inget toppbetyg från mig. Roligast var väl namnlapparna alla fick och jag fick heta Christine för ett tag och bli kallad "Williams mum" för lika länge.

Mötte upp Christine så hon och William gick för sig själva medan jag gick omkring och fixade några småsaker i Melbourne. Hittade äntligen en plånbok som jag är hyfsat nöjd med.

Kvällen bjöd på årets kommentar, i alla fall dagens. Jag skrattade åt den, kanske sådan man måste vara där för. Det kom på en reklam om choklad som har gummibjörnar i sig. Adam tittade med avsky på reklamen och fällde upprört kommentaren "If I want lollies, I'll go and buy a pack of lollies! It's like mixing milk and coke!". Jag, lättroad? Neej...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar