torsdag 22 augusti 2013

Dag 42

Vaknade efter nio timmars sömn och var fortfarande trött. Tror jag ska börja ta en eftermiddagsnap så jag kan sova nio timmar och vara utvilad. Fick reda på att Christine var sjuk och skulle vara hemma under dagen. Kändes lite konstigt att jag visste att hon var i rummet bredvid.

Var en riktigt seg dag där ingenting gick framåt. Vi kom i alla fall ut en tur till lekplatsen där vi stötte på Ksana som precis skulle gå. Lite synd att vi inte kom dit lite tidigare.

Lyckades i alla fall se klart Men in trees medan lillemannen sov. Det var väl dagens duktiga. Har varit sugen på glass idag (ja, jag är alltid sugen på glass men idag var det extra mycket). Hela dagen har därför gått åt att planera om, var och vilken smak jag ska köpa på glassen imorgon. Just nu lutar det väldigt åt "Sweet cream and cookies". Eller "Chocolate chip cookie dough", bara för att de just nu har döpt om den till "I dough, I dough" för att kämpa för rättigheten att säga "I do" till vem som helst. Eller "Maple tree hugger" kanske? Jag måste fundera igenom detta ordentligt...

Blev en lugn eftermiddag som avslutades lite tidigare än vanligt. Fick frågan när alla stod klara i hallen om jag skulle med till puben 300 meter bort och äta middag. Tackade jag till det, slängde på mig andra byxor och gick. När jag kom dit kom jag på att jag gick omkring i flåtigt hår, hoodie och prickigt ansikte. Härligt!

Fick än en gång bevis på hur vänliga alla är. Vid bordet bredvid satt en familj med barn i lillemannens ålder. De hade precis fått in en enorm barnportion (typ större än vanliga på andra ställen) med spaghetti och köttfärssås. När de såg att vi började duka fram till lillemannen erbjöd hon sig att vi kunde ta av hennes barns spaghetti. Hur snällt som helst!

För mig blev det en god vegetarisk lasagne och en sallad till det. Stället hade de största portionerna någonsin. Kring bordet satt tre vuxna män (varav en väldigt vältränad), en vuxen kvinna och jag. Jag var den enda som åt upp min mat. Bra jobbat Frida, bra jobbat! Med tanke på att det ligger nära, har stora portioner och har kamel och krokodil på menyn (kamel, inte kanel) så kommer jag definitivt gå dit igen!

Har blivit alldeles för beroende av chai-te. Är inte något större fan av att hälla mjölk i saker som i kaffe, te eller på gröten men i chai-teet. Mumma!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar