lördag 24 augusti 2013

Dag 44

Havregrynsgröt, ägg och apelsin till frukost. Ordningen är återställd! Eller nästan i alla fall, det ligger nu endast en ensam mango där salladen och frukterna brukar ligga. Hur ska jag överleva på den?

Jag var ute och gick på förmiddagen och lyckades hitta en väg genom ett buskpassage på en grusstig. Det var väl veckans skogsupplevelse... Kom hem och slog lite på boxningssäcken som hänger ute. Kommer antagligen vara död i armar och axlar imorgon.

Christine och William var hemma en snabbis innan de åkte igen. Tänkte passa på att tappa upp ett bad och mysa ner mig med lite levande ljus och njuta av att vara i badrummet utan att någon kommer och öppnar dörren (lillemannen tycker det är väldigt trevligt att öppna dörren när man är i badrummet. Det går bra att göra det eftersom dörren är för stor för hålet vilket leder till att det inte går att stänga dörren med handtaget vilket i sin tur leder till att det inte går att låsa.).

Jag lyckades inte hitta ett enda ljus i hela huset (jag vet mamma, vem bor i ett hus utan ljus?) så det fick bli utan ljus. Ansiktsmasken jag hade införskaffat luktade alsolsprit och jag lyckades ånga igen badrummet så det slutade med att jag inte fick luft och fick en fin huvudvärk. Jag är lyckad, jag vet.

Slängde mig i soffan och tittade på footy-matchen North Melbourne vs Hawthorn. Börjar förstå reglerna och spelet mer och mer så det blir roligare och roligare att se matcher. Sen att de spelade på Etihad stadium där vi var förra veckan gjorde det ännu roligare. Låg där i morgonrocken och bara degade (som jag har de senaste dagarna).

Gjorde mig en middag bestående av pasta, tonfisk och tomater med popcorn till efterrätt. Mitt i efterrätten kom Christine och William hem så vi satt och pratade lite om allting. Tror jag lyckades slingra mig ur ett stort födelsedagsfirande i alla fall.

Bara fyra månader kvar till julafton. Woho!


- What time is it?
- It's popcorn time!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar