måndag 5 augusti 2013

Dag 24

Vaknar tidigare när jag är ledig än när jag jobbar. Får inte ihop den ekvationen... Låg än en gång och drog mig ända tills Adam frågar om jag ville åka med in till CBD för de skulle åka nu. Hade ändå tänkt att åka in tjugo minuter senare så det var bara slänga på sig lite kläder, packa väskan lite snabbt, släcka och låsa allting.

Efter lite kritiserande av Chrisitines bilkörning (inte jag som kritiserade!) kom vi in till Docklands och hämtade upp en av Adams vänner som lånade ut sin parkering. Var inne i hans lägenhet en snabbis och jag säger bara en sak. Wow. Öppen lägenhet, stora fönster med utsikt över hela hamnen i Docklands. Blev så kär i lägenheten så jag nästan gick med på att betala hyran på 800 AUD/vecka (4 800 SEK/vecka).

Gick med lite inne i ett outlet där alla de 100 stora affärerna runt om i Melbourne hade sina outlets. Hittade efter mycket letande den jag letade efter; Cotton on. Var på jakt efter joggingbyxor eftersom jag går i mitt enda par varenda dag. Tror de övriga börjar tröttna lite på dem... Kom ut ur affären utan joggingbyxor men med en halsduk, ett par leggins och en tröja. Ganska nöjd med tanke på att jag fick det för 30 AUD (180 SEK).

Gick vidare och tittade omkring i diverse olika affärer för att tillslut komma till min älskade Degraves street där jag passade på att äta. Underbart god hamburgare med kyckling och brieost. Fortsatte min jakt på joggingbyxor till ett annat Cotton on och denna gången kom jag ut med inte bara ett bar, utan två par. Kanske inte mitt bästa drag då de båda kostade 50 AUD (300 SEK). Nåja, de är färgglada och sitter bättre än vanliga joggingbyxor.

Skulle mött upp ett par andra au pairer men orkade inte riktigt så jag bestämde mig för att åka hem istället men svänga inom coles först. Skulle inte gjort det då jag kom ut med två paket TimTam (dock bara små paket men ändå) och en Wonka's chokladkaka. TimTam Turkish Delight och TimTam Dark Chocolate. Varken chokladen eller Turkish Delight finns kvar i livet... Wonka's choklad var oväntat god, riktigt god faktiskt! Köpte den bara för att det var Wonka (som Kalle och chokladfabrikens största fan var jag tvungen), men jag lär köpa dem igen!

Både Adam & Christine vet hur mycket jag älskar choklad, kakor och TimTam så när alla var hemma igen fick jag en liten present av Adam i form av ett paket TimTam och ett "hope you will feel better soon".

Kan ju redan nu sörja att Coles och Cotton on kommer sörja när jag åker härifrån. Inte nog med att jag handlade massa på Cotton on idag, jag skickade in en beställning på massa saker i fredags med...



Detta är vad jag kallar rock sugar! Ska vara ordentliga bitar...






2 kommentarer:

  1. Haha, älskar också cotton on och tim tams!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, skönt att jag inte är ensam! Det är verkligen det bästa Oz har!!

      Radera