måndag 5 augusti 2013

Dag 23

Låg och drog mig par timmar i sängen innan jag kom upp för att få i mig mat. Trots den långa dragningstiden var jag uppe vid nio... Ogillar starkt att inte kunna sova när man är trött.

Lyckades dra mig ännu mer efter frukost innan det blev en promenad ner till Williamstown och till stranden där. Var så härligt att bara se det stora blå, känna sanden och få en naturlig fotpeeling. Gjorde också misstaget att känns på vattnet, det var inte tryckande hetta. Damen med mössa och vantar tittade lite misstänksamt på mig när jag gick runt där på stranden utan skor och strumpor. Förstår inte detta... Det var i alla fall helt klart värt att gå 5 km ner och 5 km tillbaka för att vara på stranden ett litet dag.

Överallt runtomkring ser man cricketplaner men denna var den bästa, en krocketplan. Den som tycker en golfgreen är välklippt har inte sett en krocketplan. Tror inte det skiljde en halv millimeter mellan det längsta och det kortaste grässtrået på hela planen. Var även imponerande att se de som spelade och deras träffsäkerhet.

Var hemma själv så det var bara på med musik och in i badrummet och ta en skön dusch. Var orolig ett litet tag att grannarna skulle komma in och undra vem som misshandlade katten.

Gillar verkligen denna familjen, de är så avslappnade och sköna. Kvällen bjöd nämligen på pizza sittandes på golvet framför en brasa och footy på tv. Börjar verkligen gilla footy nu!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar