tisdag 3 september 2013

Dag 51

Strålande solsken, 25 grader varmt och ingen vind. Det bjöd bakgården på så jag passade på att ligga där och steka medan jag lyssnade på lite från Sommar i P1. Även fast jag gillar programmen kan jag som vanligt inte ligga still men ändå så slog jag nytt årsbästa med att ligga i 20 minuter.

Pratade lite med Adam och Christine innan Christines mamma kom och de alla åkte iväg för att äta lunch. Jag passade på att göra mig i ordning innan jag satte mig på tåget in till Melbourne. Jag skulle möta Rebecca där men med tanke på att hon hade problem med tågen så satt jag på trappan på Flinders i nästan en timme och tittade på folk. Det värsta är att jag tror jag såg en jag känner. Kom på det lite för sent så jag kände inte för att springa efter... 

När hon kom började vår jakt på second hand-affärer. Hon visste en inne i stan så dit gick vi. Hade aldrig hittat den själv så jag är glad att hon visste var den låg! Gillar verkligen att gå runt i second hand-affärer och denna var inget undantag. Jag hittade par saker och Rebecca lika så. 7,50 dollar för en klänning och en kjol. Lyckad tur dit!

Jag hade fått tipset om Brunswick och Sydney road som bra ställe att leta efter second hand-affärer på. På något sätt lyckades vi komma på rätt tram och hoppa av på rätt ställe. Det kallar jag bra jobbat! Vi mellanmålade med goda TimTam-kopior som Rebecca så snällt bjöd på, tack så mycket! Jag trodde väl inte vi skulle hitta Savers som jag hade fått tips om (Christine är även hon lite galen i second hand så hon bombade mig med tips) men plötsligt så stannade Rebecca och vi var framme!

När vi kom in där. Åh herregud. Jag kände mig som ett litet barn på julafton när tomten gör entré och jag tror Rebecca hade i alla fall lite liknande känsla. Det var huuuuuuuuur stort som helst! Så stort så man inte visste vad man skulle börja. Båda lyckades börja och vi möttes senare med en varsin full korg med kläder. Jag hade vid det laget utvecklat en teknik för att gå igenom en klädställning på kortast möjliga tid utan att missa allt för mycket.

Kön till provrummen var lång och bland de segaste jag har varit med om. Tack och lov passade inte alla kläder jag hade plockat på mig men ut kom jag i alla fall med en klänning, en klänning som satt som tröja på mig och ett par shorts. Shortsen var värsta kapet. De satt allvarligt talat som om de var sydda efter mig. När hände det senast? Okej, det kan bero på att det var stretch i dem, men ändå! Klänningen var jag väl lite osäker på med tanke på att jag aldrig använder klänningar. Dock lyckades jag bli övertalad och mutad med en klänningdejt så den följde med mig hem i alla fall.

Vi vandrade tillbaka till tramen och lyckades ta oss in till Flinders igen. Efter lite undrande vilket tåg den andra skulle ta kom vi på att vi båda skulle på samma tåg. Smart där! Tågresan gick snabbt och som vanligt klev jag av tåget i Spotswood och lämnade kvar Rebecca.

Hade en riktigt härlig dag idag. Skönt att ha hittat någon som uppskattar att gå i second hand lika mycket som jag gör. Så än en gång, tack för idag!

Kvällen spenderades med Christines mamma eftersom Christine och Adam har checkat in på något hotelliknande sak och bara tar det lugnt. Som vanligt stannade jag uppe längre än jag borde men har lite svårt att lägga mig när alla andra i Sverige är vakna den tiden.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar