onsdag 7 augusti 2013

Dag 26

Blev en lugn förmiddag fylld med mat tack vare att lillemannen sov 2,5 timmar. Vi lagade mat tillsammans innan vi tog en tur ut i fina vädret. Solsken, 15 grader (kändes snarare som 20 grader) och bara lite vind. Vi slutade promenaden på ett café 50 meter hemifrån där det blev den babyccino för W. Babyccino är väl egentligen bara varm, skummad mjölk med en marshmallow bredvid. Nåja, han är galen i det och blev väldigt glad över den.

Jag blev ännu gladare när jag gick över vägen och in på "a bunch of cake", min älskade cupcakebutik. Pratade med en av de som jobbar där ett tag innan jag köpte min cupcake med smaken White chocolate fudge. Helt undertbart saftig muffins fylld med en kräm av vit choklad. Frostingen var tudelad där ena delen var chokladfrosting och den andra var vit chokladfrosting. Seriöst, den godaste kakan jag har ätit i hela mitt liv. Jag dog när jag åt den. Helt. Sjukt. God. Jag är kär. Vi ses i Biggest loser!

Åhh vad jag älskar Australien och alla här på så sätt, de är så fruktansvärt lätta och prata med. Alla hälsar, pratar, frågar hur det är, intresserar sig i en verkligen. Kvinnan i cupcakebutiken (tror hon heter Jas, som alla andra här) är precis en sådan. När jag stod där och pratade med henne kändes det verkligen inte som jag bara har träffat henne en gång, det kändes som om jag har känt henne länge. Jag gillar den känslan.

Blev en lugn eftermiddag och en lugn kväll med tacos. Big brother som vanligt och nu börjar det gå så långt att jag och Christine spelar in det. Det går utför...

Fick även mitt välpackade paket från Cotton on idag. Hade förväntat mig en avi om att hämta ut paketet någonstans men så var icke fallet. Det ringde istället på dörren och där stod en man med mitt paket för att leverera det. Efter diverse stavningsproblem (tufft att stava till Svensson) och en underskrift som jag asgarvade åt flera timmar efter (seriöst, jag skrev snyggare när jag var fem år) fick jag i alla fall mitt paket. Är riktigt nöjd med sakerna. Pyjamaströjan är grymt snygg och jag är totalt kär i en senapsgul hoodie. Känner att jag kommer bo i den.

Babyccino

Önskelistsak nr 1: ändlöst många sådana här paket.


  

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar