tisdag 13 augusti 2013

Dag 30

Vaknade som vanligt först så jag tog mig en långfrukost och fick senare sällskap av medboende som var hemma. Efter lite diskuterande bestämde jag och Christine oss för att åka till Geelong. Hon för att besöka en vän och jag för att driva runt.

Det blev en skön åktur dit. Vädret var underbart med solsken och blå himmel, jag gillar att åka bil och det var skönt att bara sitta och prata lite och sjunga med till dåliga låtar. Vi kom fram till Geelong där vi åkte runt lite innan vi gick in på Westfield och tittade runt lite. De lämnade mig där för att åka vidare och hälsa på vännen. Själv drog jag runt där lite, åt lite på subway (seriöst, mackor + kött + grönsaker + BBQ-sås= underbart!). Köpte på mig lite TimTam, skittles och annat godis innan jag gick mot vattnet.

Geelong känns verkligen som en stad där allt kretsar kring vattnet. Gick längs esplanaden och tittade på alla gubbar/statyer som stod överallt. Hittade en fin bänk där jag placerade mig resten av tiden i Geelong med en bok och skittles.

Det blev en lugn bilresa hem och nästan hemma lyckades vi övertala varandra att vi visst förtjänade glass från McDonald's. Båda är smärre beroende att donkens glass... Som Christine sa när vi svängde av mot donken "oh, you have such a bad influence at me!". Hon fick ett "right back at you!" och så fick vi våra glassar.

Vi kom hem och jag fick i mig par paket TimTam samtidigt som ett par avsnitt av Desperate Housewifes avverkades. Det var visserligen bara små paket TimTam, men ändå...

Dagliga dosen av Big Brother uppfylldes samtidigt som jag bestämde med Rebecca om att ut och äta, samtidigt som jag gjorde mig i ordning. Multitasking! Traskade iväg mot tåget och mötte en kille i min ålder med rutig skjorta som jag pratade lite med innan vi steg på tåget. Inget konstigt med det. Dock lyckades vi stöta på varandra på tåget, under bytet i Footscray och framme på Melbourne central.

Nåja, Rebecca, jag och Codi (en au pair från USA som tar över Rebeccas familj när hon byter familj nu) lyckades hitta ett ställe i Chinatown. Var lite kö utanför men sällskapet innan oss var trevliga och efter att de än en gång fått höra att det bara var några minuter kvar fällde en i sällskapet kommentaren "the chinese ten minutes are not the same as our ten minutes..." vilket ledde till skratt.

Det var dock helt klart värt att vänta för maten var riktigt god! Inte nog med att den var god, vi fick även några dumplings på köpet för att maten dröjde. Dock tyckte jag inte den gjorde det något märkvärdigt men jag tackar inte nej till dumplings! Förstår inte hur asiater kan vara så små och smala med tanke på att deras portioner är enorma. Klagar inte med tanke på att jag har blivit lite smått beroende av nudlar och asiatisk mat... Vi strosade mot flinders och vem möter jag inte då om killen i rutig skjorta från stationen. Världen är allt bra liten ibland...

Efter en väldigt trevlig kväll sa jag hejdå till Rebecca och Codi för att möta upp Dani och ett annat gäng med au pairer. Efter lite ringande hittade vi varandra och det visade sig att hon hade ett riktigt härligt gäng med sig. Vi gick till cloud nine och träffade ännu mera folk och dansade bort några av TimTamen. Lite besviken på musiken som endast bestod av hip hop och dåliga remixer. Ändå var det lite speciellt när de spelade Swedish house mafia och Avicii (dåliga remixer med dem men ändå).

Inte förrän vid halv fyra-tiden började vi bege oss hemåt men tog en tur inom 7eleven först. Om det inte hade varit en bra kväll innan så blev det det här. Träffade på en som så vänligt gav mig en körsbärschoklad då han förklarade det med att han hade köpt ett tre-pack och bara ville ha två. Tackar du okända men trevliga människa!

Vi som var kvar hade sällskap bort till flinders där jag mitt under beställandet på Hungry Jacks (samma som burger king) fick syn på min buss som stod. Efter en mindre springtur visade det sig att bussen inte gick förrän om tio minuter. Beklagade lite mig för en manlig passagerare på bussen och han beklagade sig tillbaka över ett par tjejer som höll på att tjata på busschauffören.

Prick 4 am körde samma indiske busschaufför iväg i en hisklig fart. Kör alla indier som honom vill jag inte till Indien... Hade ställt in mig på att gå från Newport men tack vare han jag beklagade mig för lyckades bussen stanna ungefär 200 m från huset. Tackar!














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar