fredag 9 augusti 2013

Dag 29

Jag är den i hela huset som har ledigt och inte något planerat och jag hinner vakna och göra frukost innan någon annan är uppe. Borde försöka sova längre om dagarna... Fick i mig frukost och drog på mig städrocken (aka morgonrocken). Efter att ha hittat det jag tror var rätt rengöringsmedel för rätt saker blev barummet städat.

Lyckades också hitta dammsugaren och trots min rädsla för den blev huset städat. Seriöst, den ser hur läskig ut som helst! Som om att den skulle strålas upp till sitt rymdskepp vilken sekund som...

Körde en favorit i repris och gick ner till stranden och körde intervaller där. Idag var det fruktansvärt tungt på flera sätt. Sanden var tung och blöt och en stark vind. Nåja, jag överlevde det i alla fall.

Ägnade eftermiddagen åt att baka bröd, städa klart och ut och gå en liten vända. Blev riktigt nöjd med mina tekakor faktiskt! Det resulterade i att jag nu har ätit upp en tredjedel av dem...

Stek på macka. Det var fredagsmiddagen det. Lite annorlunda från hemma men jag klagar inte. En stor köttbit är bland det bästa som finns. Mackor är bland det allra bästa som finns. Därför var det gottigottgott!

Christine och William körde under kvällen Adam till flygplatsen så jag passade på att äta ännu mera tekakor med jordnötssmör... Tänkte gå och köpa glass men det visade sig att de stängde vid sju. Seriöst? Vem har inte glassug halv åtta en fredagskväll?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar