onsdag 14 augusti 2013

Dag 33

Visade sig att jag var först upp även idag. Fick en del gjort under den tiden, sådana där småsaker som annars inte hade blivit gjorda. Började jobbdagen med att lägga lillkillen. Fin start på dagen! Fick i mig frukost (älskade bananpannkakor!), duschade och packade i ordning. När han väl vaknade lyckades jag få upp honom, byta blöja och få på honom kläder på fem minuter. Persade ganska rejält där!

Vi gick iväg mot Newport där vi mötte Meg och Ksana på Leroy's. Riktigt barnvänligt café med sandlåda, rutschkana och hela lekplatsen på innergården. Jag njöt av att slippa snabbkaffet och av att träffa lite annat folk.

Dagen rullade på och vi hann med att gå till Coles för att leta efter färsk jäst. Gick dit helt i onödan för icke att de hade något färsk jäst. Seriöst Australien, var har ni gömt jästen?

Lagade piroger till middag (tack Rebecca för idén!) och för en gångs skull lyckades jag krydda köttfärsen. Med tanke på att jag hade i en halv mexikansk chili-burk och ungefär lika mycket cayennepeppar så känns det inte så otippat att det blev lite smak i alla fall. Adam sa att han gillade det så jag hoppas att han talade sanning... Jag gillade det i alla fall, men å andra sidan äter jag ju allt...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar