måndag 26 augusti 2013

Dag 45

Efter ännu en natt med köldattack konstaterade jag att jag nog hade sovit ganska hårt med tanke på att jag vaknade tio timmar efter jag har somnat med en fin jag-har-sovit-för-hårt-huvudvärk. Övriga i huset var på marknad så jag passade på att göra lyxfrukost i form av fattiga riddare och weetbix. Weetbix är typ som flingblock som man kan krossa, tillsätta vatten/mjölk och micra. Nå, lite choklad till efterrätt med.

Slängde in mig i duschen för att sedan slänga ner mig i soffan med Christine för att titta på någon australiensisk film.Den vara väl... Speciell... Och inte alls lika bra som deras barnserier. Men australiensiska barnserier går iförsig knappt att slå!

Åt lasagne för fjärde dagen i rad innan jag satte mig på tåget in mot city. Fick mig ett litet skratt när jag i rulltrappan hörde en kvinna några personer bakom mig prata svenska. Medan jag satt och väntande under den stora klockan på centralen slog klockan två och den stora klockan började spela en melodi och underdelen hissades ut. Lite som ett gökur. Plötsligt så satt jag där omringad av asiater som filmade detta mästerverk.

Bland alla asiater kom i alla fall Kea, en tysk tjej. Vi hade bestämt att vi skulle till Max Brenner som är ett chokladcafé. Efter att ha sprungit runt hela centralen två gånger och skrattat åt vårt misslyckande lyckades vi i alla fall hitta rätt. Så om någon behöver hjälp att hitta på Melbourne central nu, vi hittar!

När vi kom fram till Max Brenner fick vi smärre beslutsångest båda två. Det fanns så fruktansvärt mycket att välja på så det var stört omöjligt att välja. Vi lyckades tillslut välja och det visade sig att vi båda valde samma. Belgisk våffla med choklad på, vaniljglass, banan och jordgubbar. När de kom med våra tallrikar var vi som barn i en godisaffär, vi var helt i extas! Ska inte börja prata om hur gott det var, då kommer jag fortsätta i all evighet! Kan säga så mycket att jag dog lite när jag åt det. Kan även tillägga att det var värt de 14 dollarna. Stört gott!

Vi pratade av oss i några timmar och fick än en gång bevis på hur lite världen är. När vi satt där kom ett gäng med tjejer i vår ålder. Det visade sig också vara ett au pair-gäng varav vi båda kände en av de som var med där. Efter några timmars prat, skratt och matkrängande gick vi mot tågen. Jag hade en riktigt trevlig chokladdejt!

Hennes tåg gick tre minuter efter vi kom ner till tågen, mitt gick en minut efter vi kom dit så jag insåg att det inte var någon idé att ens försöka springa efter det. Vi sa därför hejdå och jag gick in i min älskade asiatiska affär. Konstaterade att asiater verkligen har wasabi på allting. Seriöst, de har det på kex, torkade fiskskinn, nötter, kakaobönor, choklad. Ja, de har det till och med i KitKaten!

Är lite beroende av torkad frukt för tillfället så jag hittade en fin påse som jag antog var ananas i med tanke på bilden. Kände lite som att jag köpte grisen i säcken... Det visade sig att det inte var torkad ananas utan torkade plommon. Inte för att det gjorde mig något, torkade plommon är gott det med!

Kvällen gick åt till att skypea med mormor & morfar. Det var riktigt trevligt att se och prata med dem! Ägnade som vanligt stunden efter maten till att diska. Gillar att diska för då kan jag stå där och sjunga och dansa. Upptäckte att det går bra att titta på youtube-klipp samtidigt som man diskar, det gäller bara att ställa upp mobilen fint i fönstret!

Armarna känns ganska bra idag, lite tyngre att lyfta dem än vanligt bara. Befarar att det blir värre imorgon... Dock saknar en knoge lite skinn. Nåja, det är smällar man får ta.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar