onsdag 7 augusti 2013

Dag 27

Frukost i sängen, det är vardagslyx det. Var som vanligt ledig idag så passade på att röra på döfläsket. Gick de fem kilometerna ner till stranden i Williamstown. Väl nere hälsade jag på en hund som sprang runt utan mål. Vi fick även sällskap av en genomblöt golden retriver som ville ha sig lite kel. När båda mina nyfunna vänner hade försvunnit blev det intervaller sprungna i sanden.

Det var skönt att det inte var mycket folk ute och de som väl var ute och gick förbi tränade själva, gick med hunden eller med barnvagn. Det jag skrev innan om att alla är så trevliga här fick jag bekräftat par gånger idag. Mitt under mina intervaller mötte jag en man med en barnvagn som med glimten i ögat fick ur sig kommentaren "oh, you are slower than the last one!" samtidigt som han skrattade. Både han och jag skrattade och fortsatte.

På vägen hem köpte jag en glass i träningskläder (jag menar, man kan ju inte gå på kaloriunderskott). Pratade även där lite med han i kassan efter det första han sa var "you deserve that! but why don't you buy a big one?"

Duschade av mig all sand och slängde ihop en riktigt god sallad med rostbiff. Njöt av eftermiddagen och kvällen genom att ligga och halvsova i min underbara säng. Ja, det enda jag gör är att äta och sova.

Började titta lite på resor på vad jag kan göra under skollovet i slutet av september. Första valet var att åka med pow till Cairns och dyka med flygresorna dit är svinigt dyra. Blööö! Har därför tänkt att åka till Tasmanien, Sydney eller Darwin. Pratade med min syster och hon rekommenderade Yamba. Efter att hon hade skrivit tre meningar var jag så på. Åhh vad jag vill dit! Bara slappa, sola, bada, träffa folk, surfa, bada, sola ännu mer. Bara vara (och surfa) alltså! Ska bara leta upp någon att åka med...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar