tisdag 3 september 2013

Dag 53

Var en lättnad när klockan ringde (vem kände senast så en måndagsmorgon?) för jag hade legat och snurrat tillräckligt länge. Tog över lillemannen i vanlig tid. Kunde inte riktigt koncentrera mig på honom så när han hade somnat var det dags för mig att ta tag i dagens utmaning. Ringa och prata med en okänd människa, på engelska. Har problem att prata i telefon på svenska, 1000 gånger värre på engelska.

Ringde i alla fall och kom till rätt människa direkt. Pratade lite och fick de svaret jag hade önskat. Woho" Kan berätta om att allt detta handlar om att vara volontär under Melbourne Spring Fashion Week som pågår just nu. Fick jobb där onsdag, fredag och söndag 10.30-22.00. Det må vara väldigt långa dagar men oj vad taggad jag är! Enda kruxet var att man skulle ha svarta byxor och svarta skor. Vem har inte svarta skor? Jo Frida. Andra problemet är att det idag är måndag och jag jobbar 8.00-18.00 måndag och tisdag och på onsdag behöver jag skorna. Får dra med lillemannen på shoppingrunda! Firade denna framgången med det lyckade telefonsamtalet med massa choklad och Gilmore girls!

Lagade mat till oss, pasta och korv. Originellt jag vet. Vissa dagar är bara sådana. Vi stressade in oss i vagnen så jag skulle hinna gå ner till Williamstown och komma i tid till mini maestro. Satt utanför och väntade men när inga andra kom började jag ana något. Gick in och pratade med Michelle som jobbade där och det visade sig att det var fel tid. Något hade blivit missförstått mellan Christine och Michelle men jag fick en promenad i det underbara vädret i alla fall!

Gick inom Coles (efter att ha irrat omkring lite) och det gick bättre än förväntat att handla. Under de sista 20 metrarna under handlingen kom jag på hur jag skulle hålla korgen. Orkade inte gå hem (skyller på att jag hade kylvaror och det var 25 grader) så jag tog tåget hem.

Lillemannen och jag förberedde mat och tittade lite på musikvideor (standard för eftermiddagarna). Lite roligt när ABBA kommer upp, det känns lite mer som hemma då. Maten som vi hade förberett avnjöts till Big Brother. Lamm med potatis och morötter för mig och Adam, kycklingpaj för Christine. Smaskigt värre!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar