torsdag 5 september 2013

Dag 54

Var lättad även idag när jag vaknade. Det berodde idag på att jag drömde att Galenskaparna och After Shave uppträdde i en lada och framförde "Växeln hallå". Det hela var väldigt konstigt... Tog en kaffe på flygande fot medan jag gjorde mig i ordning. Hann hänga ut en maskin med tvätt innan det var dags för lillemannen att sova.

Övade min multitasking genom att göra min frukost, laga lillemannens lunch och hänga ut par maskiner med tvätt. Vi pallrade oss iväg till play group där stora diskussionen idag var graviditet och ansiktslyft. Liza berättade en händelse som hände för någon vecka sedan som resulterade i att alla som var där skrattade så vi grät. Det var dagens underhållning det!

Efter play group gick vi direkt till tåget för att åka in till city. Jag behövde nämligen köpa svarta skor tills jag ska jobba imorgon. Vi lunchade i min älskade lekplats inne i Melbourne och lekte av oss det värsta. Hade letat upp en skoaffär som låg väldigt nära Flinders. Dit gick vi ganska snabbt. Eller snabbt och snabbt, försök manövrera en barnvagn i lunchrusningen i Melbourne. Det var inte det lättaste... Kom fram till skoaffären för att upptäcka att de bara hade trappor ner till affären. Trappor är inte det lättaste med barnvagn...

Det var bara att traska vidare till Melbourne central där samma skoaffär finns. Efter att ha gått omkring och letat efter en hiss ner till lägsta våningen visade en trevlig stationsvärd mig till en. Väl i affären fick jag hjälp av en trevlig tjej med lite brytning. När jag betalade för mina skor (råkade bli tre par istället för ett) började vi prata. Det visade sig att hon kom från Kroatien så vi pratade lite om Eurovision song contest innan jag tackade för mig och gick. Hon lyckades till och med lura på mig ett par armband. Två armband för en dollar stycket som gick till välgörenhet och som var min stil. Varför inte?

Tanken att det inte går några tåg direkt från centralen till Spotswood slog mig samtidigt som jag väntade på hissen ner till perrongen. Väl nere på perrongen satt jag ändå och väntade på att tåget mot Werribee skulle komma upp. Kom sen på att det inte skulle komma upp något tåg dit... Fick istället ta tåget till North Melbourne och byta där.

Efter att lillemannen endast sov en halvtimme i vagnen lyckades jag få honom att somna igen. Passade på att hänga ut ännu mera tvätt och skypea med mamsen. Hann även förbereda lite middag som jag och lillemannen åt ensamma. Brukar inte vara själv med honom över middagen men så var det idag. Eller Christine kom hem halvvägs in i den.

Slötittade på Big Brother samtidigt som jag försökte boka biljetter. Gick inget vidare att göra båda sakerna samtidigt så jag gav upp bokandet till efter Big Brother. Då blev det biljetter bokade så det stod härliga till! Lyckades boka tre resor men betalade bara två av dem. Lyckades göra fel en gång så struntade i att betala den. Lyckades boka rätt så jag betalade resan. Surade ett tag över kortavgiften de hade bara... Så om tre veckor åker jag till Tasmanien!

Så glad är jag just nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar