tisdag 10 september 2013

Dag 61

Startade mitt nya liv idag, för tredje gången denna veckan. Ja, så illa är det just nu. Började med att ställa klockan en timme tidigare än vanligt för att ut och gå en runda innan jag började jobba. 5,7 km senare var jag hemma igen och slängde in mig en snabbis i duschen. Passade perfekt att sätta igång vattnet, blanda i snabbkaffet och sedan ta en dusch medan det svalnade. Timing är allting.

Christine tog hand om lillemannen tills hans sovstund så jag började jobbdagen med att äta frukost. Hade tänkt att gå på play group idag men när lillemannen vaknade vid elva och play group slutade vid halv tolv - tolv. Då kände jag att det inte var någon idé. Är lite avundsjuk på honom som får sova så mycket under dagen, jag vill med!

Vi lagade mat tillsammans idag. Biffar med majs, potatis, morot och ost för lillemannen och majspannkakor för mig. Smaskigt värre! Vi fick besök av farmorn som kom och åt lunch med oss. Alltid trevligt med lite besök. Gick väldigt snabbt att få mannen att sova igen.

Än en gång hade jag velat sova men fick ägna tiden med att dricka te, äta frukt, titta på Gilmore girls och vika tvätt. Gick en snabbvända till parken men regnet kom så vi hem igen. Kollade för en gångs skull brevlådan innan jag gick in och det var jag glad över. Hittade världens snyggaste adressändringkort från min kära syster. Jag menar, hur snyggt är det inte?

Lillkillen smågrät i en hel timme när vi kom hem. Eksem + trötthet + hungrig = inte trevligt. Gick och mötte Christine vid tåget och lyckades möta Adam på motorcykeln precis innan vi var hemma. Började på att laga maten, köttfärsfyllda crêpes (tack så mycket för idén Rebecca!) medan Christine lagade mat till William och Adam körde och handlade. Maten åts dock inte förrän alldeles för sent tack vare att lillemannen skulle sova, höll på att svälta ihjäl lite i mitt hörn.

Tycker jag förtjänar en medalj med tanke på att jag lyckades steka pannkakor (misslyckades bara med två av elva), göra köttfärssåsen, rulla ihop allt samtidigt som Adam sprang runt och plockade upp varorna, Christine gjorde mat till lillemannnen och han själv sprang och stod som mest i vägen hela tiden. Allt detta utfördes i ett kök som är typ hälften så stort som det hemma med en tredjedel av arbetsytan hemma. Detta samtidigt som jag var stenhungrig. Vart är medaljen?

Skypeade lite med Jesper men fick ge upp det ganska snart på grund av alldeles för dåligt internet. Förhoppningsvis går det bättre imorgon, hoppas verkligen det!

Blev så glad när jag loggade in på instagram idag och såg att jag hade fått en kommentar. Det var inte bara en vanlig kommentar utan en kommentar från Claire, modellen jag hade i fredags. Åhh vad glad jag blev! Det tillsammans med Sebastians förslag på hur ordet "nom" kommer stå när det kommer med i SAOL. Det var mina två höjdpunkter på dagen.




Bästa adressändringskortet, någonsin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar