torsdag 5 september 2013

Dag 56

Vaknade trött som en åsna innan klockan ringde efter alldeles för få timmar med sömn. Skickade ett första sms till Sebastian som sa allt hur jag kände "Var är min balja med kaffe!?". Fick mitt kaffe och tog över lillemannen när båda två åkte iväg på scootern tillsammans. Lillemannen tog sig en lång tupplur och jag hann göra... Hmm... Absolut ingenting.

Dagen rullade på ganska snabbt även fast lillemannen stundvis hade en riktigt dålig dag. Nej, dålig räcker inte. Det måste varit katastrofala stunder! Han vägrade både att äta och sova och ägnade istället denna nyfunna tiden med att gråta.

Blev utan ström sådär en timme mitt på dagen. Såklart precis när jag skulle värma lunchen... Tacka vet jag gasspis så jag kunde värma maten på den!

Ägnade kvällen till att spela lite piano innan jag gick över till att boka hostel och buss till Tasmanien. Känns skönt att det är ordnat, vet inte om det är något kvar att ordna nu. Jo, transport till och från flygplatsen. Skickade ett mejl till ett av hostelen och fick ett trevligt svar "Cash is fine hun!". Hun! Åhh vad glad jag blev! Kände mig redan som hemma där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar