fredag 20 september 2013

Dag 70

Eftersom jag var ledig lyxade jag till det med dubbel portion havregrynsgröt. Lyckades efter flera timmars kämpande komma i ordning. Det tog en väldig tid...  Tog tåget in och steg av på Southern Cross. Vandrade runt i en cirkel innan jag hittade rätt tramstopp. Missade den tramen jag hade tänkt att ta men det gjorde ingenting då jag endast behövde vänta mindre än minuten på nästa.

Hoppade av på rätt ställe och lyckades hitta rätt på en gång. Målet var caféet jag har fått nys om att de behövde folk som jobbar på helger. Det var ett helt underbart mysigt café och de som jobbade där var lika mysiga de. Pratade lite med dem och vi kom överens att jag ska komma tillbaka på söndag för att provjobba. Fick frågan om jag kan göra pocherade ägg. Har endast testat göra det par gånger och har misslyckats lika många gånger. Kan säga att det blir hårdträning nu...

Området caféet ligger i är ett asiatiskt område. Det finns endast asiatiska affärer, asiatiska restauranger och  asiatiska människor. Älskar det! Kände mig dock lite som svarta fåret som gick omkring där två huvuden längre än alla andra. Vandrade omkring i lite asiatiska affärer och kom ut med en påse sjögräschips. Älskar verkligen det! För er som inte har testat det, gör det!

Fick en trevlig huvudvärk så rummet blev mörklagt och jag bäddade ner mig framför datorn med massa mat. Han se ikapp Doobidoo, Moraeus med mera och Intresseklubben. Det är en effektiv eftermiddag det! Jublade lite när jag upptäckte att New girl har börjat. Det betyder två saker; att serie-hösten nu börjar och att det blir mindre Gilmore girls. Att det blir mindre Gilmore girls gör ingenting, det är ändå snart slut...

Pasta till middag och jag bäddade ner mig än en gång. Orkade inte göra något annat. Är lite inne i den fasen nu, är helt slut i kroppen. Eller så har jag helt enkelt för skön säng...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar