söndag 15 september 2013

Dag 65

Vaknade än en gång av att frysa, inte lika mycket som igår men ändå. Med en kopp kaffe kröp jag ner under täcket igen. Lite frukost för att än en gång krypa ner under täcket. Nej, jag ville verkligen inte upp idag. Jag ville bara ligga kvar och dega.

Upp kom jag i alla fall och fick på mig mina numera äckliga ut-och-gå-kläder. Måste verkligen köpa nya. Det blev inte min vanliga runda, nej det blev en runda på ungefär 14-15 km. En stor del av rundan var längs vattnet så det var en väldigt fin runda med tanke på att solen stack fram emellanåt. I lurarna var det Karlavagnen och dagens sommarpratare fick bli Elin Kling. Dock var det nog något båtrace eller något för plötsligt så hamnade jag mitt ibland massa folk med kameror och kikare.

Gick förbi ett område med massa hundar som sprang på alla håll. Började nästan gråta, så mycket önskar jag att jag hade en hund. Ha någon att gosa med, någon att gå promenader med, någon som alltid blir glad när man kommer hem. Eller sista punkten kan jag stryka eftersom jag aldrig skulle vilja lämna huset om jag hade en vovve hemma.

Sista kilometerna var ganska sega, i alla fall i huvudet. Åt lite innan jag gick ut igen, denna gång för att gå och köpa glass. Har man gått 15 km (18 km med promenaden till och från affären) tyckte jag faktiskt man förtjänar glass. För andra dagen i rad blev det Ben & Jerry's, idag Maple tree hugger. Glass med sirap och browniesbitar gjorda på farinsocker. Lite för söt men riktigt god ändå!

Var lite orolig att all glass skulle smälta på den 20 minuter långa promenaden hem men det löste tjejen i kassan. Hon frågade om jag behövde en påse och jag brukar alltid svara nej eftersom jag alltid har ryggsäck med mig. Det hade jag även nu men ändå svarade jag att jag behövde. Tur var det för det var ingen plastpåse som hon plockade fram, nej det var en typ frysväskpåse. Det är avancerade saker det! Påsen klarade uppgiften galant för när jag kom hem var glassen som om den precis hade kommit ut ur frysen.

Att sätta mig i sängen med glassen var en osmart drag. Blev så fruktansvärt trött, både i huvudet, ögon och ben. Satt och slösurfade efter hundar, kom fram till det jag redan visste. En staffe är det jag vill ha! Fast lite sugen blev jag på att köpa en Bolognese bara för att kunna få döpa den till Spaghetti. Ungefär så bra är min humor idag...

När jag hoppade in i duschen satt Adam & Christine ute och lekte med William. När jag kommer ut ur duschen är halva grannskapet där. Behöver jag säga att jag fick en lite chock? Okej, halva grannskapet var väl att överdriva lite. Det var grannarna rätt över och grannarna på ena sidan om oss (de som bor på sidan som jag har fönster emot). Grannarna på ena sidan huset är nyinflyttade, eller de flyttade in typ samtidigt som mig, så det var deras första BBQ. Japp, för grillen drogs fram, ölen öppnades och barnen sprang omkring.

Kvällen bjöd på grillat, smaskiga tilltugg, prat, musik och ännu mera prat. Barnen sprang omkring och lekte så fint och de försvann en efter en för att sova. Grannarna på sidan om gick och la sin minsta men kom tillbaka med babymonitorn i högsta hugg. Kom på att det är därför man ska umgås med sina grannar, så man kan lägga barnen och fortsätta partajet. Adams vän Shaunie kom över och footy visades på iPaden.

Jag gick och la mig vid elvatiden och då var största delen av gänget kvar även fast ett av barnen hade däckat på gräsmattan. Det var i alla fall en riktigt härlig kväll!

Snart... Snart... Snart...



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar