tisdag 24 september 2013

Dag 71

Älskar att vakna, gå upp och äta frukost och sedan gå och bädda ner min igen. Testade det där med pocherade ägg, visste inte om jag skulle skratta eller gråta när jag fiskade upp resultatet. Såg ut som någon hade ätit ägget och sedan spytt upp det. Förlåt för liknelsen men det såg hemskt ut.

Tog mig en promenad innan det var dags att duscha av sig, byta lite kläder och gå till stationen för att träffa au pairen som kom till Spotswood för ett par veckor sedan. Vi hittade varandra med en gång och tog tåget till Yarraville. Janina (ännu en tysk au pair) visade ett café hon hade varit på för ett par dagar sedan. Beställde en rödbetssallad med getost och valnötter. Helt sjukt gott! Tiden gick väldigt snabbt och Janina visade sig vara en riktigt härlig en. Det var riktigt enkelt att prata och vara med henne. På flera sätt var vi lika vilket kändes skönt att hitta någon som jag.

Vi köpte med oss en varsin cupcake efter att ha fastnat pratandes med en av damerna på "a bunch of cakes". Idag blev det cupcake med cookie dough och en chokladmousse. Helt stört god!

Det var inte mycket kvar av den dagen så vi åt lite middag innan det blev kvällsdags och sovdags.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar