onsdag 11 september 2013

Dag 62

Lyckades dra mig upp för promenad idag igen. Det går framåt! Christine var hemma till första sovstunden så jag började jobbdagen med frukost. Brukar egentligen vara ledig på onsdagar men Christine hade en jobbsak efter lunch som hon var tvungen att gå på. Så min lediga dag byttes från onsdag till torsdag. Gör inte mig någonting.

Förberedde vår lunch i långsamt tempo. Bönsallad för min del och korv, makaroner och morötter för lillemannen. Kände att jag spårade lite med hans mat när jag började bygga larver av den...

Tog tåget till Newport och gick därifrån till ett litet grönområde precis vid vattnet. Kändes lite dumt att ta tåget bara en station men skillnaden mellan att gå 4,3 km och 8,6 km är ganska stor. Under dessa tre minuter jag var på tåget lyckades jag få höra allt om en kvinnas barnbarn. Hon var väldigt effektiv i sitt berättande ska ni veta...

Fram kom vi och fick sällskap av en hund som ville äta upp vår mat. Sällskap fick vi även av fiskmåsar som kom och kaxade upp sig. När vi hade lekt av oss gick vi och tittade på de svart svanarna. Fina pippisar det.

Kom hem och än en gång var det dags att sova. Mellanmål, lite gnällande, lekstund, lite mer gnällande och dagen var över. Gick in och la mig i sängen och spelade angry birds. Så pigg var jag. Ville bara somna på fläcken och då var klockan bara sex. Ungefär så pigg är jag nuförtiden. Fick i mig middag, tittade på Big Brother och gick in till mig älskade säng igen. Lite Gilmore girls innan sovdags. Bara tre säsonger och något avsnitt kvar, vad ska jag titta på sen?




2 kommentarer:

  1. alltså, jag och min äldsta tjeje bara äääääälskar vad du gjorde med lillemans mat - fantasi!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kul att höra! Har man för mycket fritid så har man ;)

      Radera