torsdag 12 september 2013

Dag 63

Hade inte planerat in någonting på min lediga dag idag. Tänkte väl ut och gå, sedan var det tomt. Över frukosten kom jag och Christine överens om att vi skulle åka till Chadstone, ett enormt shoppingcenter (sägs vara största på södra halvklotet) på andra sidan Melbourne. Jag tog dagliga promenaden medan lillemannen sov. Passade på att lyssna på Sarah Dawn Finers sommarprat. Visade sig vara ett riktigt bra sätt att fördriva tiden på!

Efter en snabbt improviserad lunch åkte vi iväg. Älskar att åka bil så det var synd att färden inte var längre än vad den var. Väl framme parkerade vi (och bucklade till bilen framförs nummerplåt), packade ut oss och gick in. Väl inne spenderade vi några timmar med att bara gå runt i en del av centret. Och jag som tyckte den delen var stor... Fanns verkligen allt där inne!

Letade födelsedagspresenter för en 1-åring och en 82-åring, kollade på handväskor för 1500 kr, testade diamantringar för 80 000 kr och allt detta mynnade ut i att jag köpte en frozen yogurt för 30 kr. Fint det. Har bara ätit naturell frozen yogurt med olika toppings innan men denna gången valde jag citron & ingefära-smak på yoghurten vilket visade sig vara lyckat. Det var riktigt gott!

Det kändes som det gick ännu snabbare att komma hem (trots rusningstrafik). En kopp kaffe och jag var redo igen. Gick och bäddade ner mig för att få lite värme igen. Har frusit något fruktansvärt hela dagen. Hade par saker jag tänkte göra på datorn. Har de blivit gjorda? Nej. Lite vettigt blev det gjort ändå med tanke på att jag hittade biljetter till Dumma mej 2 på IMAX för bara $13 (plus lite bokningsavgifter), ett riktigt kap! Ska bara kolla så att jag inte gör något då, eller rättare sagt så att mina värdföräldrar inte har planerat in något födelsedagsfirande då. Jag fruktar inför nästa helg...

Fisk (så välkryddad så till och med Adam tyckte det var för starkt) med en sallad med vattenmelon. mynta och vinäger av något slag. Så enkelt men ack så gott! Ägnade kvällen med Adam och vi två kämpade med att få min hårddisk att vilja prata med hans Mac. Det gick inget vidare... Jag kom i alla fall fram till problemet men orkar inte lösa det. Tufft liv ibland.

Nästa gång någon somnar och jag vill dem något,
räkna med att få en post it i pannen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar