söndag 15 september 2013

Dag 64

Vaknade vid sextiden av att jag frös som en gris. Då sov jag redan med raggsockar, joggingbyxor, pyjamaströja, fleecemorgonrock, vantar, mössa,öronproppar och mitt underbart varma täcke. Lyckades hitta min zebra-ren-filt som låg bredvid. Är dock glad att ingen såg mig i denna underbart vackra (?) outfit. Med filten på lyckades jag somna om och fick sovmorgon ända till nio.

Fick i mig frukost för att gå och sega lite. Tog tag i livet och gick ut och tog dagens promenad. Idag var det Carolina Gynning som stod för sommarpratet i mina lurar. Duschade av mig promenaden och gjorde mig riktigt goda linsbiffar till lunch. De ska jag verkligen göra igen!

Gick till Yarraville och bokade biljetter till bion som jag skulle gå på senare under kvällen. Hade lite snabbt bestämt att jag ville se "Smurfs 2", även fast jag inte har sett första filmen. Tjejen som var i min ålder som stod i kassan tittade väldigt konstigt på mig när jag bokade endast en biljett till en barnfilm. Vadå, de enda filmer jag har tålamod att se är barnfilmer... Lite tragiskt men ändå.

Gick förbi coles på vägen hem och shoppade loss. Lyckades nog för första gången få med mig allt jag behövde. Fick med mig lite extra med, lyckas aldrig komma ut utan det där extra...  Fick även med mig en Ben & Jerry's från affären några affärer bort. Tänkte att det var dags att prova deras vaniljglass och som tur är finns den i mini cup. En lagom portion glass skulle de flest säga, alldeles för liten enligt mig. Med tanke på att jag tycker en 16 oz fullstor B&J är lagom stor så är väl inte det så konstigt...

Hem kom jag och glassen åt jag och det blev lite segande innan jag än en gång gick till Yarraville, nu för att gå på bion. Med en påse popcorn var jag ensam i salongen tills det var fem - tio minuter kvar tills filmen skulle börja. Den hela publiken var fyra familjer med minst tre barn i. Och så lilla jag. Kände jag mig uttittad? Inte alls. Filmen var bra och bion är riktigt härlig. Den är gammal och inredd likaså. Stolarna är inte några stora, moderna biofåtöljer utan de är gamla, fluffiga och sköna stolar. Har man inte varit där, så borde man verkligen det! Såklart var popcornen godare än de man gör hemma. Varför är biopopcorn godare än hemmapoppade popcorn?

En sub köptes med på vägen hem och väl hemma var det tv-tittande med öppen brasa som gällde. Finns nästan inget mysigare än öppen brasa.

Yarraville

Yarraville


Swedes för $4,98/kg. Är vi så billiga?


Sun Theatre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar