onsdag 18 september 2013

Dag 67

Vaknade innan klockan och då är klockan ändå ställd på 06.30.Var väl inte överlycklig över detta men med tanke på att jag gick ut på promenad tidigare än vanligt, vilket ledde att jag kom hem tidigare än vanligt vilket betydde att jag kunde duscha lite längre än vanligt. Det var ju något positivt i alla fall.

Var väl inte lika glad när jag upptäckte att handlederna jag har hade ont i förra vecka men som inte kändes något av i helgen gjorde om igen. Kan rapportera att man använder handlederna mer än vad man tror...

Hade rent ut sagt en pissig dag. Lillemannen gjorde allt han vet han inte får göra; kasta kritorna i golvet, äta dem, nypas, rivas, bitas, slänga leksakerna i golvet och slå i dörrarna. Detta pågick inte under bara en timme eller så, det pågick verkligen hela dagen. Kan ju säga att jag inte var särskilt glad.

Enda ljuspunkten på dagen var väl kaffet. Gick till Mies och köpte oss en kaffe och en babychino. Deras babychino är helt klart den bästa och kaffet. Mmm det var i klass med Beavers tail social club. Inte riktigt så bra, men nästan. Började först fundera på om jag hade beställt en short black (espresso) istället för long black (vanligt svart kaffe) då jag fick in en espresso-shot och en lite mjölkkanna. Det visade sig inte vara en mjölkkanna utan en kanna med hett vatten. Älskar att jag fick spä ut kaffet så mycket som jag själv ville. Än en gång, sjukt gott kaffe!

Efter jobbet fastnade jag sittandes på golvet på mitt rum. Fastnade i att redigera en bild och kände inte riktigt av att rumpan domnade bort. Måste lära mig att en timme på golvet inte är bra... Det blev en riktigt god stek till middag. Avslutade kvällen med att titta på när Christine diskade samtidigt som vi diskuterade skillnaderna i skolsystemen.

Idag var det ingen vanlig dag, det är mamsens födelsedag! Det är idag hon firar att hon fyller 22+ år. Önskar att jag var hemma så jag kunde baka en enormt stor och smaskig tårta men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge! Tårtan kommer, med ränta med kanske!

Nej, vi är normala................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar