söndag 15 september 2013

Dag 66

Efter att ha kommit i säng för sent igår vaknade jag som vanligt vid halv åtta. Halv åtta får väl ändå ses som lite sovmorgon. Fick i mig frukost och upptäckte att jag har myggbett över halva benen och fötterna. Kan tala om för den nyfikna att det kliar som bara den. Tog som vanligt ett tag innan jag kom ut på promenaden, har en förmåga att sitta och göra ingenting.

Dagens sommarprat stod Jan Eliasson för, ganska intressant tycker jag. Samma vanliga procedur som vanligt, fastnade i datorn efter duschen. Måste försöka komma över mitt datorberoende någon gång. Kanske ska ta tag i mitt kaffeberoende på samma gång...

Folk började i alla fall komma en efter en, idag var det dags för termomix-demostration. Det är som jag har fattat det en maskin där man ska slänga ner hela måltiden (grönsaker, potatis, kött i samma låda) och sedan tillagas det så det blir klart på samma gång. Då jag inte tycker om denna idén (blanda rå kyckling och grönsaker? Låta grönsaker tillagas i flera timmar? Nej tack) så försvann jag ut. Var långt efter lunchdags och jag hade inte tagit mig någon sådan så jag pallrade mig ner till Williamstown i ett väder som bjöd på minst 25 grader och strålande sol för att leta upp något att äta.

Hittade en liten kinesisk restaurang som inte bör få några extrapoäng för inredningen då det kändes lite som att kliva in i en chark. Kaklat och ingenting på väggarna, inte direkt mysigt. Men herren som hälsade mig välkommen (en fruktansvärt söt asiatisk man i 50 årsåldern) borde få extrapoäng för sin söthet. Beställde min mat som idag skulle bli nudlar med kyckling i black bean-sås. Black bean-sås är ju så underbart gott!

Dröjde inte mer än fem minuter innan jag fick min mat och när jag gick fram och hämtade den (hade beställt take away) så frågade den söta mannen med ett leende på läpparna om jag ville ha pinnar eller gaffel. Syns verkligen min oförmåga att äta ordentligt med pinnar så tydligt? Nåja, han var så söt när han frågade så jag tog båda.

Det var väldigt (menar väldigt, väldigt) mycket folk ute. Många som gick omkring, sprang, cyklade, hade picnic, lekte och bara satt och njöt av vädret. Hittade mig en bänk med utsikt över vattnet och boken kom upp. Maten var riktigt god och nudlarna helt perfekta! Smaskig black bean-sås och jag var riktigt nöjd med maten. Lär bli fler gånger jag går dit och hämtar med mig mat!

Traskade hemåt och väl hemma pågick fortfarande demonstrationen. Jag premiärinvigde utetoaletten för att slippa springa rakt igenom kalajset och den var inte så illa som jag befarade. Inget lås där heller men jag börjar vänja mig vid det nu att det inte finns lås eller handtag någonstans... Har haft en osocial kväll med serier, dator och pianospel.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar