söndag 8 september 2013

Dag 59

Var segt att komma upp i morse, ville kasta iväg mobilerna när de började ringa (hade ställt båda två, ifall ifall). Kom i alla fall med tåget som var tänkt och kom in till town hall. Där visade sig att det inte var något back of house-pass idag. Blev lite sur när jag hade dragit mig upp. Hon som stod i disken piggade upp mig snabbt då hon klagade på allting och bara ville gå och dö (hennes ord, inte mina). Kvällen innan hade blivit lite för vild och lång enligt henne...

Passade istället på att spendera lite tid i Mlebourne när jag nu hade åkt in. Gick och tittade i lite affärer jag aldrig är i annars. Tänkte gå inom second hand-affären som Rebecca visade men den var stängd. Gick istället inom Target och shoppade loss på lite ansiktskräm. Gillade deras krokar i provrummet. Det fanns tre olika med en varsin titel. Det var maybe (kanske), next time (nästa gång) och definitely (definitivt).

Gick vidare till Queen Victoria Market. Herregud säger jag bara. Jag trivdes som fisken i vattnet där. Gick bara omkring och tittade på alla små delikatesstånd som sålde nötter, fyllda oliver, godis och mest av allt; ostar i massor. Tog mig en sväng om grönsakerna och frukten och en runda om souvenirdelen. Avslutade rundan med att gå via köttet och tillbaka genom delikatesserna. Hittade riktigt fina lammbitar för $18 (ca 120 kr) för 2 kg. Blev riktigt sugen på att köpa med mig!

Klockan blev lite senare än vad jag hade tänkt så jag köpte mig en sub på vägen hem som jag avnjöt som sen lunch till Gilmore girls. Har nu hittat den ultimata suben. Kalkon på multigrainbröd, swiss cheese, toasted, alla grönsaker utom lök och morötter, salt och BBQ-sås. Där har ni en Frida special.

Gick ut och njöt av det fina vädret och passade på att bättre på linnebrännan. Solen försvann så jag gick in, gjorde en kopp te och satte på ännu ett avsnitt av Gilmore girls. Ägnade eftermiddagen med serier, städa på rummet, spela piano och ännu mera serier. Fanns inte ork till annat då jag känner mig riktigt trött efter en lång vecka. Ägnade kvällen åt att slötitta på någon film och tittat på vad man kan göra i Tasmanien. Börjar bli riktigt taggad på att åka dit!







Morgontofflor med plats för båda fötterna i en toffla.







Queen Victoria Market

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar